Castellfollit de la Roca és l’únic municipi de la Garrotxa que no ha crescut en població en els darrers 25 anys

Amb un 0,3% negatiu, el poble garrotxí ha perdut tres habitants en el període entre el 2000 i el 2025

per Redacció

Societat

Castellfollit de la Roca és l’únic municipi de la Garrotxa que no ha crescut en població en els darrers 25 anys
Castellfollit de la Roca és l’únic municipi de la Garrotxa que no ha crescut en població en els darrers 25 anys

Catalunya ha guanyat 1,7 milions d’habitants en un quart de segle, passant de 6,2 milions a més de 8. En el context europeu només quatre dels 27 països de la UE han viscut un ritme de creixement més gran, segons dades del Banc Mundial. Dels 20 milions de ciutadans que el club comunitari ha guanyat en aquest temps, un de cada deu és resident a Catalunya.

El salt demogràfic s’ha degut principalment a l’arribada de persones d’altres països, que avui són un 25% dels catalans i que majoritàriament han poblat l’àrea metropolitana i la costa. En el cas de la Garrotxa, el poble que ha crescut més en habitants en el període comprès entre l’any 2000 i el 2025 és Sales de Llierca.

Ha tingut un creixement superior al 84% i actualment hi viuen 75 habitants més que 25 anys enrere. Els altres pobles que més han crescut en aquest inici del segle XXI han estat Maià de Montcal amb un augment del 55,1% i Beuda amb més del 50%. En el cas d’Olot, la capital garrotxina ha crescut més d’un 40% en població respecte fa 25 anys. En números d’habitants, en són 11.549 més des de l’any 2000 fins a l’actualitat. Segons dades del 2025, la població d’Olot és de 39.516 habitants.

L’altra cara de la moneda són els municipis petits, de fins a 1.000 habitants, altrament anomenats micropobles, que simbolitzen el despoblament: són el 88% de tots els municipis catalans que han perdut població en 25 anys, és a dir 194 de 219. Aquesta xifra, els 194 micropobles que han perdut veïns, representen el 40% de tots els micropobles. Un dels casos i l’únic que perd població a la Garrotxa és Castellfollit de la Roca. Durant els primers 25 anys del segle XXI ha perdut 3 habitants i actualment en té 960.

Pel que fa a l’edat de la població de la Garrotxa, la variació del pes de les persones de 65 anys i més és de −2,6 punts percentuals. Unes xifres que demostren que la variació no ha estat destacada en aquests darrers 25 anys.