De cada deu anys, dos són de bona collita pel que fa al fajol: enguany ha anat bé
La Carme de Batet assegura que la pluja del juliol del 2025 hi ha ajudat molt

Al mercat del Rengle la Carme de Batet sempre hi té fajol. Enguany, però, n’hi té una mica més i és que després d’algunes males temporades, la pluja del 2025 ha ajudat a tenir una bona collita enguany. “El fajol és una planta que no és que vulgui molta aigua però una mica sí. Pel mes de juliol, per la Mare de Déu del Carme, hi sol haver sequera, però aquest any amb la pluja que va fer néixer bé la planta”, ens explica.
Calcula haver-ne colit uns 400 quilos. Per fer-nos-en una idea, un gran any seria fer-ne 600, però la Carme diu que no es pot queixar. “Ara veníem de tres anys dolents. Els dos últims no vam collir res. El primer per la sequera i l’any passat pel cabirol. El cabirol aquest any també hi ha anat al fajol, però com que en tenim més, n’ha deixat força”. I és que no és fàcil tenir anys de bona collita de fajol: “El meu pare sempre havia sentit a dir que, de deu anys, n’hi ha vuit de dolents i dos de bons, i que per això la gent no en feia. Però aquest any no ens podem queixar, ha anat bé i l’any que ve mirarem de sembrar-ne més”, ens explica.
El fajol es pot menjar de moltes maneres: farinetes, farina, sèmola, macarrons i fins i tot carquinyolis, per posar alguns exemples. Aquest any, doncs, a la fira encara hi haurà una mica més de fajol que de costum.
