El PSC d’Olot critica la manera d’abordar el tema de l’habitatge i les ocupacions de l’equip de govern d’Olot

Diuen que no poden "fer política a cops de Reels a xarxes socials" i asseguren que han deixat passar oportunitats de tenir més habitatge a la ciutat 

per Redacció

Política, Garrotxa, Olot

El PSC d’Olot critica la manera d’abordar el tema de l’habitatge i les ocupacions de l’equip de govern d’Olot
El PSC d’Olot critica la manera d’abordar el tema de l’habitatge i les ocupacions de l’equip de govern d’Olot

El PSC d’Olot demana responsabilitat política a l’equip de govern de l’Ajuntament a l’hora de parlar de les ocupacions. “El que nosaltres demanem és rigorositat a l’hora de parlar de les ocupacions. I parlar de dades reals, que el que diuen és que el 96% de les ocupacions són de pisos buits i un 80% pertanyen a grans tenidors. L’ocupació d’habitatges particulars té una solució ràpida perquè la policia i els jutges actuen de pressa. No hem de ser alarmistes i crear por ni governar a cop de reels d’Instagram per sortir a xarxes”, explica Marina Alegre, portaveu del PSC d’Olot.

Pel que fa al problema de l’habitatge, els socialistes creuen que una possibilitat de tenir més habitatge hauria set el pla parcial del Morrot, fora del vessant volcànic. Allà diuen que s’hi projectaven una mica més de 300 habitatges, la meitat dels quals haurien set protegits. “Un altre exemple de promocions d’habitatge social que creiem que s’havien d’haver fet i que es va badar des del govern de CIU i Junts. D’una banda, a l’Avinguda Sant Joan de les Abadesses, a mà esquerra, hi havia d’anar una promoció ja que estava aprovada l’àrea residencial estratègica que formava part del pla director del 2009, aprovat per la Generalitat de Catalunya. Havien d’anar-hi, en total, 431 habitatges, dels quals 216 eren protegits. I a un ple de l’any 2015 de Mia Corominas es va deixar sense efecte aquest projecte amb els vots a favor dels partits de dretes i els vots en contra dels partits d’esquerres”, comenta Joan Manuel Robles, candidat del PSC a l’alcaldia d’Olot.

Asseguren que la solució és fer polítiques d’habitatge que combinin dret a la propietat i dret a l’habitatge. Diuen que estan en contra de les ocupacions, però que el que no es pot fer és deixar desatesa a les persones desocupades.