El MOT no s’atura a Olot i fa el salt al cinema amb ‘Un MOT de cine’
Tot i que el festival literari fa les maletes cap a Girona aquesta setmana, la ciutat manté viu l’esperit viatger amb una nova proposta que canvia els llibres per la gran pantalla

Després d’uns dies intensos de converses i reflexions sota el lema “Me’n vaig”, el MOT continua en moviment. I ho fa sense marxar del tot d’Olot. Aquesta iniciativa, impulsada pel mateix festival, els Cines Olot i el Cine Club Olot, vol ser una alternativa per a tots aquells que no podran seguir el festival a Girona, però que encara tenen ganes de més.
La proposta trasllada al cinema els grans temes que han marcat aquesta edició. El viatge, entès més enllà del simple desplaçament, es converteix en el fil conductor d’una programació que explora canvis vitals, fugides i descobertes personals. Una manera diferent de continuar el relat que han deixat els llibres. Josep Quintana, regidor de Cultura a l’Ajuntament d’Olot, explica que l’aposta és seguir fent créixer el festival a través de diferents disciplines: “Estem molt contents amb el festival, ens sembla que és apostar per la literatura en un món tant digital, ens sembla que és fins i tot trencador i ens agradaria que el MOT anés creixent a la ciutat. La literatura té això, la literatura són els libres però també les obes de teatre, el cinema, la fotografia...hi ha molt camp per recórrer”
Durant cinc dies, des d’aquest dimecres i fins diumenge, els Cines Olot es transformaran en una mena d’extensió del MOT. El públic hi trobarà títols emblemàtics que dialoguen amb la literatura i amb aquesta necessitat tan humana de marxar, perdre’s o retrobar-se.
“El cicle es basa en pel·lícules de viatge, la majoria adaptades de novel·les o novel·les de no ficció. Una barreja de clàssics i d’altres més recents. Tenim Frontera, de Judit Colell; Apocalypse Now de Francis Ford Coppola; Paris,Texas de Wim Wenders; The straight story de David Lynch i Nomadland de Chloé Zhao. Els clàssics de vegades fa una mica de mandra tornar-los a mirar però al cinema i amb una petita introducció que ens ajuda molt, són pel·lícules que val molt la pena”, explica Jep Costa, membre del CineClub Olot.
Amb ‘Un MOT de cine’, Olot es resisteix a acomiadar el festival i aposta per allargar el viatge una mica més. Aquesta vegada, però, des de la butaca i amb la mirada posada a la pantalla gran. La programació completa la podeu consultar al web dels Cinemes Olot o a Olot Cultura.
