L’Ajuntament de les Planes d’Hostoles vol convertir la Fira de Sant Jordi en una mostra multisectorial
Aquest cap de setmana ha portat una ocupació del 80% als hotels i gairebé un ple absolut als càmpings

La Fira de Sant Jordi de les Planes d’Hostoles, una matinal de família i cultura popular tradicional, es consolida en la seva tercera edició amb un gran impacte en el sector hoteler i la restauració del municipi. Els allotjaments han fregat el 80% i els càmpings pràcticament s’han omplert. A més, l’alcalde del poble, Marc Puig, destaca una novetat per la pròxima edició aprofitant que el sector de la pagesia és molt present al poble: “La idea que estem treballant és afegir una part de maquinària, sigui maquinària agrícola o industrial, pensant en excavadores o tota mena de màquines de la construcció. Al cap i la fi, és un sector que ha format i forma part del nostre poble i, per tant, volem obrir aquest sector i que aquesta fira, amb el pas del temps, esdevingui multisectorial on puguis trobar tota classe de productes.”
Puig recorda que quan es van plantejar la fira ja tenien clar que funcionaria perquè en aquestes èpoques de l’any no n’hi ha cap d’aquestes característiques en tota la comarca. Els paradistes també estan contents. L’editor, Pablo Odell, explica com ha evolucionat la mostra des dels seus inicis: “Com a paradista, encantat. Cada any ha anat a millor, aquest any he doblat respecte a l’anterior, a més, la mateixa fira es va consolidant, la gent va venint i cada vegada hi ha més activitats complementàries. Com a mínim, hem passat de fer aquelles fires del trasto a unes fires amb contingut cultural i català.”
La Fira de Sant Jordi ha comptat també amb la trobada de puntaires, una concentració de cotxes i motos antigues i un concert a càrrec de Xiula.
