L'Ajuntament d'Argelaguer no acaba de veure clar el recorregut de la via verda de l'Alt Fluvià
L'alcalde agraeix que des del Consell Comarcal els escoltessin, tot i que finalment, per un tema pressupostari, l’obra seguirà tal com estava prevista: resseguint el Fluvià

Poc a poc s’ha anat definint com serà la via verda de l’Alt Fluvià, que ha d’unir la Vall de Bianya i Sant Ferriol. Fa un temps l’Ajuntament d’Argelaguer va exposar que no acabaven de veure clar el traçat proposat al pas pel municipi, per la vora del riu Fluvià. “Demano disculpes perquè sento que Argelaguer ha estat una mica la pedra a la sabata de la comarca, però crec que s’intenten ajuntar dues coses que sobre el paper tenen sentit, però en si no en tenen gaire sentit, que és l’ús per la gent de territori que ha de tenir la via o més aviat la visió de l’ús que en farà la gent de pas o turistes”, ha explicat l’alcalde Guillem Ballaz, al programa ‘L’Alcalde Respon’ d’Olot TV.
L’alcalde d’Argelaguer detalla perquè no acaben de veure clar la proposta de projecte i perquè la carretera vella seguirà sent l’alternativa més pràctica per als veïns d’Argelaguer. “Quan hem d’anar al municipi del costat vas per la via més pròxima, perquè hi vas per feina o per fer una gestió amb bicicleta i solem anar per la carretera vella, perquè és la més planera i ràpida d’accedir. I si la via verda va per llocs bonics i amb més ombra, que ja és d’agrair a l’estiu, fas fer molta més volta, i la gent del poble seguirà anant per la carretera vella. Per tant, pagarem una infraestructura perquè la gent pugui passejar tranquil·lament, però els veïns d’Argelaguer seguirem anant pel sol i per la carretera vella, perquè és més pràctic”, diu l’alcalde d’Argelaguer.
Tot i això, des de l’Ajuntament d’Argelaguer agraeixen al Consell Comarcal que els escoltessin i que valoressin la seva proposta, malgrat que per un tema pressupostari la via verda acabarà passant per la vora del Fluvià. Ara bé, des de l’Ajuntament demanen que la via tingui el mínim d’afectació possible, especialment des d’un punt de vista mediambiental.
