L'Associació 'Alliberem-nos' es reinventa i celebrarà l’Orgull LGTBIQ+ amb la festa de l’Orgull Volcànic
La celebració es durà a terme el dissabte 4 de juliol i comptarà amb diverses activitats que duraran tot el dia

A Olot es celebrarà aquest 4 de juliol l’Orgull Volcànic, un acte que arriba de la mà d’Alliberem-nos amb motiu de celebrar l’Orgull LGTBIQ+. La celebració comptarà amb diferents activitats per reivindicar les llibertats, la igualtat i la defensa dels drets igualitaris.“Això serà un orgull rural decidit fermament per posar Olot i la Garrotxa en el mapa de les llibertats, de les igualtats i de la tossuda lluita pels drets igualitaris de tothom. Volem fer d’Olot i la seva comarca no només un espai turístic sinó també un punt de trobada, on puguin establir-se a Olot” comenta Anscari Segòvia, president d’Alliberem-nos.
Aquests actes tenen la voluntat de fer de la ciutat i la comarca un punt de trobada on els membres del col·lectiu es puguin sentir a gust i fer de la Garrotxa un entorn encara més obert per a la diversitat. ”Ens trobem amb la típica folklòrica, que tot el Drag és benvingut i tot el Drag és legítim, que fa acudits en castellà i veiem que tot es castellanitza. Nosaltres tenim una cultura en tots els àmbits, també en LGTBIQ+, i aleshores vaig intentar que es traslladés aquesta cultura catalana en un acte que formés part de la nostra societat, no només educant al col·lectiu sinó que també a la societat Catalana i rural que tenim aquí a Olot" diu Maiol Rocha, organitzador d’Orgull Volcànic.
L’Ajuntament d’Olot dona suport a aquest tipus d’iniciatives: “Des de l’Ajuntament d’Olot quan ens van venir a plantejar de fer aquest acte de l’Orgull aquí a Olot vam estar-hi molt a favor i molt contents que es pogués haver-hi aquest Orgull Volcànic el 4 de juliol a la ciutat. Sí que és veritat que jo els hi vaig posar l’accent que estaria bé que tot fos en català i ells també tenien aquesta voluntat i de seguida ho van acceptar” afirma Susanna Pagès, regidora d'Igualtat i Drets Civils de l'Ajuntament d'Olot
La celebració començarà a les 17:30 amb una rua que anirà del Carme al Firal i acabarà a les 23:00 de la nit amb un concurs Drag, on s’escollirà la Drag Pubilla de la Garrotxa. Després hi haurà les actuacions d’Ari Korrales i els Allioli Olé.
