Els cossos de dues de les ancianes, que van morir el 12 i el 16 d'octubre respectivament, s'han exhumat del cementir de Sant Joan les Fonts i s'han transportat fins a l'Institut de Medicina Legal aquest divendres, per tal de practicar-los l'autòpsia i dictaminar la causa de la seva mort a mans del zelador del geriàtric 'La Caritat' d'Olot. La tercera víctima, que va morir el 17 d'octubre i va ser la que va destapar l'activitat criminal del cuidador, ja es trobava a l'Institut des de fa dies. L’advocat de la defensa, Carles Monguilod, ha explicat tots els detalls de la declaració en una entrevista concedida a Olot Televisió. Joan Vila Dilmé, el zelador de la Caritat, va assegurar que feia setmanes que prenia alcohol amb quantitats importants. Davant el jutge va reconèixer haver matat a tres ancianes, de les quals ja es coneix el nom, i dues de les quals s’hauran d’exhumar per determinar-ne les causes de la mort, que van ser produïdes per un tòxic. El cas ha deixat a tothom perplex.
Joan Vila Dilmé va confessar, ahir, davant el jutge, tots els detalls dels últims dies. Va reconèixer haver matat a tres ancianes. El 12 d’octubre va matar a Sabina Masllorens, el dia 16 a Montserrat Guillament i Paquita Gironès, l’endemà, el dia 17. El zelador va reconèixer que els hi va fer beure un producte tòxic corrosiu. Després d’aquesta confessió el jutge va decretar l’ingrés a presó i sense fiança pels tres delictes d’assassinat. Joan Vila Dilmé és pateix brots depressius i estava sota medicació i control psiquiàtric. Segons Monguilod la investigació serà llarga perquè caldrà exhumar els dos cadàvers anteriors a Paquita Gironès. Les anàlisis hauran de determinar quin líquid va fer beure a les víctimes.
La Caritat dóna les gràcies pel suport rebut
Els responsables de la Caritat no han volgut fer declaracions sobre els fets ocorreguts. A través d’un comunicat, però, lamenten els fets succeïts. Expliquen que, des d’un primer moment, han volgut col·laborar amb els Mossos d’Esquadra per tal d’esclarir els fets i han donat tot el suport necessari a les famílies de les víctimes, als residents, familiars i treballadors del centre. Al mateix temps defensen la professionalitat de totes les persones que treballen a la Caritat. Finalment envien un missatge de tranquil·litat a la resta de familiars i agraeixen les mostres de suport.
D'altra banda, l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest, ha transmès el condol a les famílies de les víctimes i ha remarcat que 'l'acció d'una persona pertorbada' no ha de contribuir a desconfiar de les persones i institucions que atenen la gent gran.