La fira més gran de la comarca: Fira Reina de Fires

Esports

La penya carnavalesca S’tokats prepara per al cap de setmana del 13 i el 14 de novembre a Sant Joan les Fonts una nova fira a la comarca. Es tracta de la Fira Reina de Fires, un certamen que vol reunir els elements característics de totes les fires que es fan a la garrotxa i rodalies al llarg de l’any. La penya ha cregut convenient organitzar una fira anual que promocioni la resta de fires que comencen amb l’inici de l’any. Per a aquesta primera edició compten amb una vuitantena de parades i una seixantena de vehicles nous i d’ocasió. El ja famós clot del diable de Sant Joan les Fonts, que habitualment acull la fira de la bruixeria, serà l’escenari de la fira reina de fires el 13 i 14 de novembre. Els promotors són els membres de la penya carnavalesca S’tokats, amb seu al poble. L’entitat ha cregut convenient l’organització d’aquesta fira, que té com a objectiu donar a conèixer i promocionar els protagonistes de les fires habituals a la comarca i als seus entorns.

La penya compta amb el suport logístic de l’Ajuntament de Sant Joan les Fonts, tot i que la coordinació de la mateixa anirà a càrrec dels seus membres. Els beneficis de la fira aniran destinats a finençar les activitats de l’entitat organitzadora.

A la fira comercial l’acompanyaran nombroses activitats lúdiques al llarg de tot el cap de setmana. Exhibició de cotxes teledirigits, tabolers, ball de gegants, exhibicions castelleres i de motosserres o tir amb arc són algunes de les activitats proposades. Els plats forts estan previstos per diumenge 14 de novembre. D’una banda, la primera exhibició de trabucaires, a càrrec dels trabucaires de Santa Coloma de Gramenet. De l’altra, la fira reina mercat d’art dins una carpa que s’habilitarà a l’espai de la fira.

De cara a l’any vinent, els promotors esperen incorporar a la fira els ajuntaments de la comarca perquè informin sobre les fires que faran al llarg de l’any.