Jutgen un contractista i un aparellador per la mort d'un paleta en una obra de Sant Esteve de Llémena
ACN.- Un contractista i un aparellador s'enfronten a dos anys i mig de presó i a pagar una indemnització de més de 150.000 euros per la mort d'un paleta en una obra de Sant Esteve de Llémena (Garrotxa). L'accident va tenir lloc a finals d'octubre del 2007, en una casa en construcció situada a la urbanització Les Carreres. La víctima estava treballant a la terrassa quan va perdre l'equilibri i va caure al buit d'esquena des d'una alçada de tres metres. El fiscal acusa els dos encarregats de l'obra dels delictes d'homicidi imprudent i contra els drets dels treballadors. L'acusació diu que van actuar de forma negligent i els acusats sostenen que van complir els protocols i van advertir els paletes del perill.
Poc abans de les quatre de la tarda, l'home, que es trobava a la terrassa, va entrebancar-se amb uns plàstics mentre carregava ferros, va perdre l'equilibri i es va precipitar al buit. El paleta va caure d'esquena des d'una alçada d'uns tres metres. A conseqüència de la trompada, la víctima va patir un traumatisme craneoencefàlic sever. No es va poder fer res per salvar-li la vida i el paleta va morir.
La fiscalia ha portat a judici el contractista, Albert V., i l'aparellador, Xavier B., perquè considera que van actuar de forma negligent i l'obra no complia les mesures de seguretat. Durant el judici, però, tots dos acusats ho han negat.
Segons sostenen, en el moment de l'accident s'estava aixecant una tanca de seguretat al voltant de la terrassa. Com que el lloc era perillós, tant el contractista com l'aparellador han declarat que havien advertit verbalment els paletes perquè no hi treballessin.
Tot i això, però, alguns dels testimonis que avui han passat pel Jutjat Penal 5 -que és qui porta el cas- han explicat que ningú els havia advertit que no poguessin estar-se a la terrassa.
Dos anys i mig de presó i 4.050 euros de multa
Inicialment, el fiscal acusa el contractista i l'aparellador dels delictes d'homicidi imprudent i contra els drets dels treballadors. L'acusació pública els demana una pena global de dos anys i mig de presó, a més d'una multa de 4.050 euros a cadascun d'ells.
En matèria de responsabilitat civil, la fiscalia demana que els processats indemnitzin els familiars de la víctima amb 155.000 euros. El judici ha començat aquest matí als Jutjats de Girona, però com que faltava part de la prova, la jutgessa ha decidit reprendre'l el proper 21 d'octubre.
