L'Ajuntament d'Olot vol potenciar nous espais comercials al centre de la ciutat

Economia

comerL’Ajuntament d’Olot és conscient dels moments difícils per què passa els comerç d’Olot. De la mateixa manera, també és conscient de les dificultats per ocupar locals comercials buits que hi ha actualment a la ciutat. El regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, ha reconegut que hi ha zones al centre d’Olot on els comerciants no volen obrir un negoci. El consistori sap que la millor manera d’incentivar el comerç és construir un equipament que dinamitzi la zona, però també reconeix que l’economia de l’Ajuntament només els permetrà construir la Plaça Mercat durant aquest mandat. Les alternatives passen ara per les subvencions i, en aquests sentit, la regidoria va acostar ahir als comerciants les noves ajudes que la Generalitat té previstes per a aquest any.

La dinamització comercial d’Olot passa en bona mesura per incentivar l’obertura de comerços en noves zones fora de les tradicionals obertes a l’entorn de l’eix que configura el carrer Sant Rafel, Sant Esteve i carrer Major. És el reequilibri comercial que l’Ajuntament d’Olot busca per a la ciutat, una pretesa que el consistori reconeix difícil de solucionar. La solució més efectiva passa per la construcció d’equipaments dinamitzadors prop de les zones on es vol que s’obrin comerços. En els propers tres anys, però, l’Ajuntament només té la possibilitat de posar en marxa la construcció de la nova plaça Mercat.

Una altra solució són les subvencions per a l’obertura de negocis i l’ocupació de locals comercials buits de la ciutat. Ahir van presentar-se a Olot el programa d’incentius al comerç del departament d’Empresa i Ocupació, que aquest any venen amb una partida pressupostària més alta. Entre les ajudes, hi ha la dels incentius per ocupar locals comercials buits. En aquests casos, la subvenció pot arribar fins als 1.500 o els 3 mil euros depenent dels casos. El termini per presentar sol·licituts s’obrirà en els propers dies, i finalitzarà el 31 de maig.