Els més joves també són protagonistes al Volcandpark
El congrés Volcandpark sobre la gestió d’espais volcànics protegits que té lloc aquests dies a Olot arriba al seu equador, havent registrat una assistència mitjana de cent persones a les conferències programades. Avui han tingut lloc les sortides de camp dels congressistes, que han volgut conèixer sobre el terreny com es gestiona el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.
Veure la notícia a l'OTV a la carta.
L’escola Bisaroques d’Olot ha rebut avui la visita d’alguns dels especialistes del congrés Volcandpark sobre gestió d’espais volcànics protegits. L’objectiu dels congressistes és conèixer com es gestiona el parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa, i a banda d’experts, compten amb gent aliena al vulcanisme que els expliquen la seva relació i experiència amb el Parc Natural. A l’escola Bisaroques fa anys que segueixen el programa d’escoles verdes, una línia educativa que vol inculcar als infants els valors com la sostenibilitat. El centre disposa d’una assemblea verda, integrada per membres dels diferents cursos, que procura perquè l’escola segueixi aquesta línia.
Tot i que aquest és un exemple dels programes d’educació ambiental que s’han fet a la Garrotxa, encara queda camp per córrer, i el Volcandpark pot servir pels agents locals a millorar gràcies a compartir les experiències dels diferents països. A les sortides hi han participat uns 300 estudiants de les escoles que han acompanyat als congressistes que han fet treball de camp. Les altres activitats sobre el terreny d’avui estaven centrades en la conservació del patrimoni geològic i biològic, en com es gestiona des de l’administració un Parc natural volcànic des del punt de vista paisatgístic, agrari i forestal, i com es gestiona l’accés de persones a aquests parcs naturals volcànics. Un cop superat l’equador del volcandpark, es calcula que cada conferència ha tingut una assistència d’un centenar de persones, de mitjana.
