El volum habitual de visitants a la Fira del Pessebre es reparteix al llarg dels quatre dies pels festius intersetmanals

Entre l'oferta d'enguany es poden trobar figures originals del pessebrista Amadeu Anglada influïdes per Josep Traité

Cultura, Garrotxa

Els visitants poden trobar les parades d'artesans de quilòmetre zero a la plaça Major d'Olot
Els visitants poden trobar les parades d'artesans de quilòmetre zero a la plaça Major d'Olot

Amb la pàgina de la pandèmia ja passada, a la Garrotxa s’han reprès totes les ofertes culturals i comercials en el seu format habitual, com la Fira del Pessebre d’Olot. L’esdeveniment planteja un recorregut gairebé continu pel centre de la ciutat, amb un mercat on trobar tot tipus d’ornaments, des dels més bàsics i econòmics fins a les obres d’art que es poden trobar a la plaça Rector Ferrer. Entre l’oferta, enguany es poden trobar figures de terra cuita assotades pel vent del pessebrista i figurista Amadeu Anglada, amb una clara influència de Josep Traité, l’artista que ens ha deixat recentment.

Amadeu Anglada, pessebrista i figurista: "Em va agradar molt el seu estil i per això he seguit fent aquest tipus de figures. Faig també grups de figures. Puc tardar des d'un mes fins a tres mesos a fer-les perquè té el seu procés; el fang s'ha d'assecar i després l'has de coure. Un cop el tens cuit, l'has de pintar. Tot ho faig jo. Acabar la figura pot portar un procés de mesos."

Aquests dies a les places d’entrada al centre de la ciutat s’han pogut escoltar nadales en viu i s’han pogut fer tallers, mentre que a la plaça Major, es trobaven les parades de quilòmetre zero. Els artesans esperaven més visitants dissabte dels que finalment hi va haver, tot i que el calendari de festius intersetmanals pot haver contribuït a espaiar el nombre de visites.

Marc August Muntanya, pastor i formatger: "Jo n'estic content, és una fira que és molt bonica, és un espai molt emblemàtic i a mi sempre m'ha agradat perquè és just abans de Nadal. Aquest any, en ser el pont a mitja setmana potser és una mica més complicat perquè la gent està una mica més repartida, però bé, molt contents."

La Fira del Pessebre s’allargarà fins demà dimarts, festiu per la Immaculada Concepció.