Elvis Mallorquí i Mireia Jiménez obtenen les Beques Ciutat d'Olot 2022
Parròquies, història, fonts i ecosistema: sabrem més sobre la Garrotxa

Les Beques Ciutat d’Olot 2022 ja tenen guanyadors després de la decisió final del jurat el 5 de novembre. Elvis Mallorquí Garcia és el guanyador de la Beca Ernest Lluch de Ciències Socials i Humanes pel projecte “Els delmes i les parròquies de la Garrotxa entre l’Edat Mitjana i l’època moderna”. L’objectiu de l’estudi és reconstruir els límits de les parròquies garrotxines, ja estudiat en el període comprès entre els Segles X al XIII. A més, es pretén resseguir l’evolució tant de la xarxa de parròquies de la Garrotxa com dels seus titulars. També s’estudiarà tot el que envolta el pagament del delme, és a dir, el dret sobre una desena part dels productes agrícoles comprès entre els segles XIV i XVI. Mallorquí explica per què s’ha centrat en la Garrotxa.
Elvis Mallorquí, guanyador de la Beca Ernest Lluch: "La idea de la recerca és per començar a veure el que ve després, des de l'Arxiu Diocesà de Girona. Això ens permet veure quins nobles o cavallers arribaven a cobrar el delme".
D’altra banda, la Beca Oriol de Bolòs de Ciències Naturals 2022 l’ha guanyada Mireia Jiménez Llobet, per un estudi titulat "Diagnosi i valoració dels serveis ecosistèmics d’algunes de les fonts rellevants de la Garrotxa”. Les fonts són dels indicadors més sensibles al canvi climàtic global i tenen una gran importància cultural per a moltes localitats, convertint-se en un element essencial del nostre patrimoni. Amb aquesta investigació, es valoraran els serveis ecosistèmics d’algunes fonts i sortides d’aigua de la comarca com la Moixina, el Noc d’en Cols, el Gorg Blau o la Font Grossa.
Mireia Jiménez, guanyadora de la Beca Oriol de Bolòs: "Les fonts són una part del nostre patrimoni. Els darrers estudis afirmen que són molt sensibles als canvis ecosistèmics i climàtics".
Les Beques Ciutat d’Olot s’entreguen cada any des de fa més de tres dècades i tenen l’objectiu de premiar aquells projectes relacionats amb la investigació social.
