Aquest cap de setmana Olot acollirà una nova edició del Torneig dels Volcans de bàsquet formatiu

Una trentena d’equips i al voltants d’uns 300 esportistes ompliran els dos pavellons pla de llacs per dur a terme la competició

per Gerard Puigdemont

Esports

Aquest cap de setmana Olot acollirà una nova edició del Torneig dels Volcans, de bàsquet formatiu
Aquest cap de setmana Olot acollirà una nova edició del Torneig dels Volcans, de bàsquet formatiu

Després d’uns anys d’aturada per culpa de la pandèmia, els dies 7 i 8 de gener torna a Olot el Torneig dels Volcans, una competició de bàsquet formatiu organitzada per dos joves olotins vinculats a l’Escola Pia, el centre impulsor. Un dels organitzadors, Jordi Gelis, explica que " ja fa tres anys que no el podem fer. L’any passat ho teníem tot a punt i per culpa del COVID, per Cap d’Any, vam haver de suspendre-ho pel repunt de casos positius. Però ara, per fi, sembla que sí que el podrem fer".

En aquesta segona edició del torneig, l’objectiu és agafar estabilitat i consolidar-se. Gelis exposa que "aquest any la novetat és que ho farem tot aquí, als pavellons Pla de Llacs. I la resta, com sempre, tindrem bàsquet tot el cap de setmana". L’objectiu del Torneig dels Volcans és oferir una proposta competitiva de qualitat dins el bàsquet formatiu, en unes setmanes, a priori, de descans per a molts equips. Els organitzadors busquen portar equips amb nom i de nivell a la ciutat i enguany seran més d’una trentena que hi participin (34 en total). Un dels altres organitzadors del Torneig dels Volcans, Ferran Lucena, anomena alguns equips que hi seran: "aquí hi tenim el CB Vall d’ena Bas i també de l’Escola Pia, de la comarca". A més també hi haurà equips forts segons Gelis: "Barça, Penya, Bàsquet Girona i altres equips potents: Sants, Hospitalet...". 

Un 70% dels equips participants juguen a interterritorial i les quatre províncies catalanes hi seran representades amb fins a 12 comarques deferents. Una de les claus de l’èxit perquè el torneig funcioni és fer una bona tria i seleccionar un nivell concret, per tal que la competició tingui sentit per a tots els equips i sigui igualat. Gelis explica quina és la dificultat prinicipal per organitzar el torneig: "el que sí és veritat és que costa més que vingui gent de la província, que no pas de la zona de Barcelona. Potser també és perquè a banda de venir al torneig, aprofiten per visitar la comarca i els seus atractius".

No són moltes les propostes esportives que moguin tanta gent a la comarca aquests dies de  Festes, i és que moure més d’una trentena d’equips significa que, tirant per avall, vindran a la comarca al voltant d’uns 300 esportistes, això sense comptar entrenadors i famílies. Si no hi ha cap entrebanc d’última hora, doncs, enguany sí que el Torneig dels Volcans es podrà dur a terme.