L’art del moble serà el protagonista durant uns mesos a Olot

Serà amb l’exposició “Joan Llor. Mestres fuster d’Olot” i està comissariada per Mònica Piera

per Aniol Puigvert

Cultura

L’art del moble serà el protagonista durant uns mesos a Olot
L’art del moble serà el protagonista durant uns mesos a Olot

Joan Llor va ser un fuster del segle XVIII que tenia un taller situat molt a prop de l’església de Sant Esteve d’Olot. Un dels aspectes que el caracteritzava era l’art que realitzava amb els mobles. És per això que des d’aquest dissabte la Sala Oberta de l’Hospici acollirà una exposició que vol posar en valor el llegat de l’artista i poder veure una dotzena de peces, com calaixeres, un escriptori, un guarda-roba o un lligador. No obstant, a la mostra també es vol posar èmfasi en el medi ambient i la importància de la fusta. La directora dels museus d’Olot, Montse Mallol explica que “volem parlar sobre la importància de la fusta, la conservació, l’ús i el valor ambiental de la fusta a partir de les peces de l’exposició”.

L’exposició sota el nom de “Joan Llor. Mestre Fuster d’Olot” també vol reconèixer els treballs de fusteria de la Garrotxa, on es podran contemplar mobles antics que han estat conservats en masies de la comarca. En les peces de Llor s’hi poden veure dibuixos de flors i àligues entre d’altres elements. La comissaria de l’exposició, Mariona Piera, explica que “fa anys van descobrir un lligador amb una signatura, a nom de Joan Llor, amb un moble molt espectacular i decorat”.

Totes les peces fetes per Joan Llor han estat restaurades per l’exposició, un treball que ha anat a càrrec de Mercè Benavent. La mostra es podrà veure des d’aquest dissabte fins el proper 15 d’agost. També hi hauran diferents activitats que complementaran l’exposició com xerrades, tallers o visites guiades, durant aquests mesos.