Afectats de COVID persistent de la comarca fan una crida a crear una associació a Olot
La Trini i la Rosa Maria fa tres anys que conviuen amb el COVID i els agradaria tenir més suport a prop de casa

Arran de la pandèmia van néixer diverses associacions que pretenien posar en comú persones que pateixen COVID persistent. La Rosa Maria i la Trini són dues olotines que estan a un grup de whatsapp de l’Associació d’Afectats de COVID persistent en l'àmbit català, però a les dues els hi agradaria fer un grup similar a la Garrotxa per poder compartir més estones juntes i ajudar-se mútuament. La Rosa Maria s’imagina que “a Olot hi ha moltíssima gent com nosaltres i si ens poguéssim posar en contactes i fer una associació o fer-ne una altra amb la que ja està feta, doncs seria genial”. La Rosa Maria té 66 anys i es va contagiar de coronavirus el març de 2020. Va estar prop d’un mes a l’UCI i pràcticament no es podia moure ni recordava res del que li havia passat. Avui dia encara arrossega seqüeles: especialment cansament, tos i mal al pit, i dificultat per moure’s.
Donar-se suport entre si i compartir experiències
La Trini, actualment pot treballar, tot i que reconeix sentir-se molt cansada a mitja setmana i continua tenint els pulmons delicats. Ella va estar donant positiu per COVID 8 setmanes i li va costar molt poder-se visitar i fer proves. Assegura que un dels majors problemes de la COVID persistent és que la gent et comprengui, donat que aparentment no s’aprecia moltes vegades. La Trini assegura que patir COVID persistent pot afectar, també, psicològicament: “no tinc un mal per poder demostrar com em trobo i de vegades tinc por que la gent no es pensi que faig comèdia. Psicològicament, afecta bastant perquè del que voldries fer, moltes vegades fas un sobreesforç i llavors et trobes tres dies malament. I penses que ets molt jove i no saps com acabarà això de la COVID persistent i com evolucionarà amb el temps.”
Per aquest motiu, la Rosa Maria Sala i la Trini Llamas, asseguren que fer un grup d’afectats més proper pot ajudar a fer tota mena d’activitats, sigui rehabilitació conjunta, memòria o simplement parlar.
