La Covid deixa conseqüències entre els estudiants tres anys després de la pandèmia
El sociòleg de la Universitat de Girona Jordi Feu assegura que han detectat una falta de motivació i poca claredat a l'hora de resoldre els problemes

La pandèmia del coronavirus ha intensificat els problemes de salut mental. Segons el sociòleg de la Universitat de Girona, Jordi Feu, quan es van treure les restriccions hi va haver una explosió per fer tot el que no s'havia pogut realitzar en aquell període. Feu diu que després d'aquest 'boom' s'ha tornat a una certa normalitat, però en alguns sectors, sobretot amb adolescents i joves, es noten conseqüències psicològiques "importants". Feu parla "d'un cert despistament i una certa relaxació" per part dels estudiants.
Jordi Feu demana als centres educatius que, a més d'impartir coneixement, tinguin cura de les persones. A tots aquests problemes, se li ha de sumar el fet que la societat és, cada vegada, més individualista i, des de la pandèmia, les persones han deixat de col·laborar en entitats per centrar-se en altres projectes, com la família, per exemple. Feu alerta de que l’individualisme anirà a més en el futur, atesos els missatges que constantment rebem en aquest sentit. Segons Feu, en una societat neoliberal "en la que vivim", el missatge està clar i assegura que la pandèmia ho pot haver accentuat.
Segons Jordi Feu, a la majoria de la societat no s’imaginava que el món es pogués aturar com ho va fer fa tres anys. Diu que l'espècie humana tendeix a oblidar la memòria històrica i que, per tant, si es tornés a decretar un confinament, ningú se'n recordaria de les conseqüències que ha tingut i que, encara avui dia, persisteixen.
