L’Ajuntament d’Olot critica que els pisos de la Sareb no s’hagin destinat a favor de la gent

A Olot hi ha un centenar d’habitatges que podrien ser cedits per a ús social

per Redacció

Societat

L’Ajuntament d’Olot critica que els pisos de la Sareb no s’hagin destinat a favor de la gent
L’Ajuntament d’Olot critica que els pisos de la Sareb no s’hagin destinat a favor de la gent

La Sareb és la Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària. Es coneix popularment com el banc dolent perquè es va muntar el 2012 amb l'únic objectiu de comprar tots els actius tòxics de la crisi del totxo. Va ser la peça clau del rescat bancari.

Els immobles que van anar a parar a aquest ens són diversos i surten de totes aquelles famílies i empreses que no van superar la crisi econòmica i es van endeutar fins al punt de perdre pisos, locals o promocions. En el cas d’Olot, des de l’Ajuntament no entenen per què aquests pisos mai s’han posat a disposició de l’Ajuntament. Per l’alcalde d’Olot, Pep Berga, això és un ‘’fet inacceptable’’ i afegeix ‘’que no és comprensible que després de tants anys, aquests pisos no s’hagin lliurat.’’

 

Pisos en bon estat

Segons el Govern Espanyol es destinaran uns 50.000 pisos de la Sareb per a usos socials. En xifres, Catalunya, amb més de 3.500 habitatges, és la segona comunitat que més n'agruparà, per darrere del País Valencià. En el context més proper com és el d’Olot, hi ha un centenar de pisos que es podrien incloure a aquesta cessió. Berga remarca que ‘’en alguns d’ells gairebé no hi calen reformes perquè els utilitzin famílies vulnerables.’’

Des de l’Ajuntament d’Olot també expliquen que en les pròximes setmanes esperen conèixer més detalls de quins pisos de la ciutat formaran part d’aquest paquet de 50.000 habitatges de la Sareb.