El barri dels Desemparats ja té la seva gegantona

La podrà fer ballar aquest cap de setmana, en motiu de la festa del barri

per Aniol Puigvert

Cultura

El barri dels Desemparats ja té la seva gegantona
El barri dels Desemparats ja té la seva gegantona

La faràndula olotina ja té un nou integrant. Es tracte de la dimònia del barri dels Desemparats, que després de tres mesos ja és una realitat. A més, l’estrena d’aquesta gegantona coincideix amb la festa major del barri, que es durà a terme del 12 al 14 de maig.

Inicialment, l’associació de veïns volia crear un parell de capgrossos, però després d’indagar en la seva història, van recuperar una antiga llegenda anomenada “La Gorga del Dimoni”. Ho explica un dels seus creadors, Tavi Algueró: ‘’És una llegenda una mica escabrosa, intervé un dimoni, i per tant d’aquí vam estirar el fil, i nosaltres vam fer alguna cosa grossa, com ens agrada fer sempre, i no dos capgrossos, que era la idea principal.’’

Aquesta nova figura, creada per en Tavi Algueró i l’Àngel Rigall és una dimònia que fa 2,20 metres d’alçada i pesa 15 quilos. Un dels objectius principals de l’associació era que el pogués portar gent de totes les edats. La vestimenta de la gegantona és obra de Carles Solé. A més, una de les demandes era que sigues una peça dinàmica i juganera. Àngel Rigall diu que ’’el pes, hem aconseguit fer el mínim, està fet de fibra de vidre amb polièster. Llavors la característica, és les mans que les hem deixat així boges, com en diuen els gegants bojos, que va ballant i jugant amb la mainada.’’

La nova figura dels Desemparats es presentarà aquest dissabte en motiu de la festa del barri, i posteriorment es durà a terme un procés participatiu entre els veïns i veïnes per decidir el nom de la dimònia. Durant les festes també hi haurà un concurs de dibuix, una fira d’intercanvi de llibres utilitzats, sardanes, un dinar popular, i moltes altres activitats.