Olot dona el tret de sortida al nou festival 'Això al poble no li agradarà'
Es tracta d'una proposta d'arts vives i creació contemporània. Aquest dijous a Olot va actuar la companyia Monte Isla

Amb l’espectacle ‘Donde empieza el bosque acaba el pueblo’, de la companyia Monte Isla, l’escenari del Teatre Principal d’Olot es va convertir en un quadre, on s’anaven succeint tot d’escenes que jugaven amb els límits humans i naturals. Va ser la proposta que va inaugurar el nou festival d’arts vives i creació contemporània de Girona, ‘Això al poble no li agradarà’. Adrià Girona, director companyia Monte Isla, defineix la seva proposta com “un quadre en moviment i expressa les tensions entre natura i civilització. El que parla és de la separació que d’alguna i el retrobament no possible entre els dos pols: natura i home. Parlant, sempre, en un sentit antropològic i històric”.
Tena Busquets, responsable d’arts escèniques Olot Cultura, diu que les propostes que inclou aquest festival, “són propostes que d’entrada poden no semblar fàcils. Pensem que poden agradar, però són proposes arriscades, poc convencionals i poc evidents, en el teatre que estem acostumats a veure. El que volem tots els agents és que a les comarques del nord-est, comarques gironines, hi ha propostes que prenen riscos i que són molt interessants”.
El festival continua fins diumenge en nou municipis gironins. Aquest dissabte a l’Observatori Astronòmic de Batet de la Serra tindrà lloc un mapping estel·lar. Serà a les deu la nit. Els organitzadors del festival ja treballen per eixamplar aquesta proposta cultural l’any que ve.
