60 joves de la comarca tindran la possibilitat de tenir un mentor per desenvolupar-se de forma social i professional
La Fundació Impulsa promou un projecte que reuneix a voluntaris amb experiència vital i a adolescents en risc d'exclusió social

Estar ben assessorat durant el desenvolupament formatiu dels estudiants és de vital importància. I més encara quan hi ha problemàtiques afegides. La Fundació Impulsa permet que joves de 4t d'ESO de famílies amb pocs recursos tinguin un mentor que els ajudi a créixer. Actualment, hi ha més de 300 joves arreu de Catalunya becats per la Fundació, dels quals prop de 60 són garrotxins. Ara, s'està enllestint un nou procés de selecció i, per tant, el curs vinent, també 60 joves de la comarca formaran part d’aquest projecte.
Segons la tècnica de l'equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa, Laia Casas, aquests joves no han de respondre a un perfil específic, ja que segons ella, tots són diferents. Tot i això, els escollits, tenen alguns aspectes en comú. Casas diu que es fixen en valors transversals com "les ganes de seguir endavant i la motivació". En els últims anys, Impulsa també té en compte criteris econòmics.
La Fundació Impulsa té més de 40 mentors a la Garrotxa. Es tracta de voluntaris amb experiència vital i professional, que tinguin un vincle amb el territori i un mínim de 30 anys. El projecte 'Impulsa Mentoria' és tota una experiència pels joves, però també ho és pels mentors. La Maria Àngels Vila és psicòloga jubilada i mentora a la Garrotxa. Explica que buscava "alguna cosa que intentés apaivagar la desigualtat que hi ha en les diferents situacions socials que hi ha al voltant".
Els nois i noies que formen part del programa Impulsa Mentoria són seleccionats pels mateixos centres educatius. Els tutors de 4t d'ESO seleccionen aquells alumnes que puguin ser susceptibles de beneficiar-se de la beca i, llavors, la Fundació es posa en contacte amb ells.
