Olot aprova el nou cartipàs del govern de Junts i Esquerra Republicana

La unió en les regidories de Cultura i Educació ha marcat el ple, ja que socialistes i cupaires s'hi han mostrat en contra, tot i abstenir-se en la votació

Política

Olot aprova el nou cartipàs del govern de Junts i Esquerra Republicana
Olot aprova el nou cartipàs del govern de Junts i Esquerra Republicana

L'Ajuntament d'Olot ha celebrat aquest dijous la sessió plenària extraordinària per aprovar el cartipàs municipal. El nou equip de govern estarà format per vuit regidors de Junts i tres d'Esquerra Republicana. Pel que fa al repartiment de regidories, Junts tindrà a les seves mans la regidoria de Seguretat i Civisme encapçalada per Pep Berga. Estanis Vayreda seguirà com a primer tinent d'alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat.

Imma Muñoz s'encarregarà de les regidories d'Acció Social i Cooperació, Salut i Barris. Jordi Güell de les d'Habitatge i Urbanisme. Agustí Arbós deixa la regidoria de mobilitat i pren el relleu de Montserrat Torres a la regidoria d'Hisenda i, també, s'encarregarà de la de Festes. Gemma Canalias serà la regidora d'Ocupació, Empresa, Formació, Comerç, Turisme i Talent.

Neus Domènech encapçalarà les regidories d'Organització, Atenció Ciutadana, Innovació i Tecnologia i, finalment, Aniol Sellabona segueix com a regidor d'Esports, Serveis Urbans i Protecció Civil i Emergències. El primer tinent d'alcalde, Estanis Vayreda, explica quina funció tindrà la regidoria de Protecció Civil i Emergències, que no existia en el darrer mandat: ‘’Es vol continuar reforçant aquesta àrea per fer front a actuacions d’excepcionalitat.’’

Per la seva banda, Esquerra Republicana comptarà amb 3 regidors dins la junta de govern local. D'aquesta manera, Isaac Crivillés serà el nou regidor de Medi Ambient, Mobilitat i Transició Energètica; Laila el Gamouchi tindrà les regidories d'Igualtat de Gènere, Participació i Drets Civils i, el portaveu de la formació, Josep Quintana, serà el Segon Tinent d'alcalde i el nou regidor de Cultura i Educació.

El fet que les regidories d'Educació i Cultura s'uneixin no convenç a la CUP i el seu portaveu, Jordi Gasulla, creu que ‘’és una unió física, en lloc de pràctica’’. El portaveu del PSC, Josep Guix, també lamenta que ‘’hi hagi un sol regidor per copsar les regidories d'Educació i Cultura.’’ Pel que fa a Activem Olot, el seu portaveu, Jordi Rubio, afirma que es tracta d'un cartipàs continuista i lamenta que no hi hagi una regidoria dedicada a la gent gran.

El portaveu de VOX a l'Ajuntament d'Olot, Daniel Plana, ha jurat el seu càrrec, en el Ple del Cartipàs, ja que no va assistir al Ple de Constitució de l'Ajuntament per motius familiars. El pròxim Ple Municipal de l'Ajuntament d'Olot se celebrarà el dia 27 de juliol.