Els artistes garrotxins també seran presents a les Festes del Tura
Enguany, arriben noves propostes com el duet de versions ‘Mam i Pipa’, i els grups garrotxins com Pol Ferrés i Santa Mandra, que acumulen un gran nombre de visualitzacions a les plataformes digitals

Les Festes del Tura no s'entendrien sense els artistes locals. Des de l'organització fa anys que s'aposta pel talent garrotxí i aquest any els grups de la Garrotxa arriben amb noves propostes. Enguany, gairebé tots els dies excepte el dimecres hi haurà música d'artistes garrotxins que sonaran pels diferents escenaris de les festes d'Olot.
Els primers garrotxins a estrenar les Festes del Tura serà el grup de versions 'Mam i Pipa'. Aquest duet format per en Marçal Bancells a la guitarra i l'Adrià Plana al caixó seran els encarregats de fer vibrar amb versions i rumba la plaça de l'Àngel. Ho faran aquest dijous a dos quarts de nou amb l'acte 'Mos de Tropes' organitzat pels Murruts i Almogàvers.
Un dels membres de 'Mam i Pipa', Marçal Bancells es mostra il·lusionat per tocar a les Festes del Tura per primera vegada, i afirma que" la nostra és una proposta desenfadada, que va començar sent un projecte molt modest per amor a l'art. Ara, veure que això té una rebuda tan bona, i que en l'àmbit de teixit social tothom ens acull és molt gratificant. Que comptin amb nosaltres per Festes del Tura és la cúspide a tot això".

Qui també s'estrenarà aquest dijous a Festes del Tura serà Pol Ferrés, que presentarà en directe el seu nou disc 'Wateking'. Ho farà al Firal, un dels llocs més emblemàtics de la ciutat a dos quarts d'onze de la nit. Ferrés es mostra més que il·lusionat per tocar al Firal i diu que "des de ben petit he viscut les Festes del Tura des de baix admirant la gent que tocava a dalt dels escenaris. Que hagin confiat en nosaltres per tocar a dalt de l'escenari és espectacular".

El divendres serà el torn d'un dels grups garrotxins del moment. Es tracta de Santa Mandra, un grup format per quatre garrotxins i un osonenc que actuaran al passeig de la Muralla a tres quarts de dotze de la nit, un cop s'acabi el sopar de paelles organitzat per la penya AOAPIX. El grup presentarà el seu primer disc 'El cap a la lluna', una proposta que segons un dels seus membres, Àlex Espunya, no s'esperaven que triomfés tant, i afirma que "jo pensava a veure què surt. Va haver-hi un treball previ de gairebé dos anys amb les cançons, però tampoc t'assegura res això. Sí que va haver-hi un boom inicial, però les reproduccions s'han mantingut i ara més de 70.000 a totes les plataformes digitals, la veritat que estem molt contents".

Menys de 24 hores després del concert de Santa Mandra al passeig de la Muralla, el dissabte hi haurà l'espectacle infantil a la Plaça Major a càrrec de Pep Puigdemont. El cantautor garrotxí tornarà a fer ballar als més menuts amb les seves cançons a partir de dos quarts de dotze del migdia. El mateix dissabte es tancarà la nit de Festes del Tura amb la 'Norantada' que vol homenatjar Kratter's, la que va ser la catedral de la festa de la Garrotxa als anys 80' amb dj's de la comarca com Xevi Bravo, Dj Putxi i Newkode.

