“8 pintors de la Garrotxa Màgica” dona el tret de sortida a la nova temporada de l’Àmbit Espai d’Art

Aquesta exposició reuneix 8 pintors que, segons la comissària de la mostra, Duaita Prats, s’allunyaven del paisatgisme característic de la Garrotxa

Cultura

“8 pintors de la Garrotxa Màgica” dona el tret de sortida a la nova temporada de l’Àmbit Espai d’Art
“8 pintors de la Garrotxa Màgica” dona el tret de sortida a la nova temporada de l’Àmbit Espai d’Art

Al parlar d’art garrotxí, molta gent s’imaginaria quadres de Joaquim Vayreda o de Josep Berga, en ser coneguts com els impulsors de l’Escola Paisatgística d’Olot. A aquests dos grans pintors els van precedir un seguit d’artistes locals i forans atrets per aquesta forma de representar els paisatges garrotxins.  Ara bé, també hi va haver una sèrie d’artistes locals que van decidir allunyar-se d’aquest estil pictòric. Actualment, la galeria l’Àmbit Espai d’Art acull la mostra “8 pintors de la Garrotxa Màgica d’ahir i avui”. La seva comissària, Duaita Prats, explica que aquests artistes, en lloc de representar allò que veien des de fora, del món exterior, explicaven el que la seva ànima sentia.

Segons Prats, reunir vuit pintors que expressessin el seu art d’una forma abstracta seria una tasca més senzilla si es fes a l’Empordà. La comissària de la mostra assegura que la tradició paisatgística va tenir molt de pes a la societat olotina de l’època. Tot i això, creu que els que visitin la mostra se sorprendran de la riquesa d’estils que tenen els artistes de la comarca. “La gent se sorprendrà perquè veurà que hi ha una Garrotxa màgica que, en alguns casos descobriran. Hi ha autors que són molt poc vistos, malauradament”, afegeix Prats.

L’exposició “8 pintors de la Garrotxa Màgica d’ahir i avui” es podrà visitar a l’Àmbit Espai d’Art fins al 7 d'octubre. Tot i això, Prats explica que s’estan plantejant la possibilitat d’allargar la mostra fins a la fira de Sant Lluc per tal de donar-li més recorregut.