Olot commemora els 60 anys de l’arribada de la flama del Canigó

Un dels actes més simbòlics de la tradició i cultura catalana que dona el tret de sortida a l’estiu

per Jan Bretxa

Cultura, Garrotxa, Olot

Olot commemora els 60 anys de l’arribada de la flama del Canigó
Olot commemora els 60 anys de l’arribada de la flama del Canigó

L’arribada de la Flama del Canigó és un dels moments i símbols de catalanitat més arrelats que hi ha. Olot ha celebrat el 60é aniversari d’aquest acte on veïns i veïnes del Nucli Antic i persones interessades s’han apropat per viure un dels moments més especials de la jornada: l’arribada  de la Flama del Canigó. Atletes del Terra de Volcans i del Club Natació Olot han dut, un any més, la flama fins a la Garrotxa, després de recollir els relleus procedents del Canigó.

“És emocionant, fa molts anys que ho fem i cada any ens emociona perquè és el símbol d’unió dels Països Catalans i això ja es feia en temps de dictadura i s’ha anat mantenint i va de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i arriba a tot arreu”. Deia Nuri Batallé, membre de la junta directiva d’Òmnium Garrotxa.

Portar la flama no és només un acte anual que es celebra per Sant Joan, sinó un acte d’espiritualitat catalana i arrelament al territori. Cada any més corredors i més participants omplen Olot i els pobles de la Garrotxa, amb la intenció de continuar donant vida un acte icònic a les portes de l’estiu.  

Passant des de la Vall de Bianya fins a la Vall del Llierca, són diversos els municipis garrotxins que han tingut persones han anat fins al pic del Canigó per recollir la flama, i que segur que l’any vinent repetiran amb el seu quinqué.