La Cobla Principal d’Olot celebra el seu 125è aniversari acompanyada de la faràndula

Per primera vegada, la Cobla ha comptat amb un acte dins el programa de les Festes del Tura que ha servit per homenatjar a l’orquestra

Festes del Tura

La Cobla Principal d’Olot celebra el seu 125è aniversari acompanyada dels veïns i veïnes, la faràndula olotina i els màxims representants de l’Ajuntament
La Cobla Principal d’Olot celebra el seu 125è aniversari acompanyada dels veïns i veïnes, la faràndula olotina i els màxims representants de l’Ajuntament

La Cobla Principal d’Olot ha celebrat el seu aniversari amb una festa única i sense precedents. El seu president, Josep Ignasi Garcia, ja havia avançat que per aquestes festes del Tura havien organitzat una sorpresa “gegant”, però no n’havia transcendit cap altre detall. Així doncs, aquest divendres, va començar a la plaça Major una actuació per a la Principal d’Olot. A mig concert i amb la plaça plena de gom a gom, es va viure un canvi de guió inesperat. Els Gegants, Cabeçuts i Cavallets han arribat a la plaça per homenatjar a la Cobla que els acompanya cada ball.

Josep Ignasi Garcia: “Els cent vint-i-cinc anys per la cobla representa fer-se gran, fer-se important, sentir-se part de la cultura popular d’Olot i molt orgull”.

Segons el president de la Cobla, durant aquests 125 anys la Cobla ha evolucionat i ha patit algun canvi, però, diu, que l’essència és la mateixa.

Garcia valora que, tot i els canvis que s’han anat produint, l’objectiu de la cobla sempre ha continuat sent el mateix. “Ha canviat pel que fa a organització, feina... però la feina de la cobla sempre ha estat la mateixa: portar la cultura popular i la sardana arreu de Catalunya”, ha dit. 

Actualment, la Principal d’Olot està formada per onze músics: un flabiol, dos tibles, dues tenores, dues trompetes, un trombó, dos fiscorns i un contrabaix.