Un curtmetratge per explicar l'odissea de molts joves migrants per arribar a Catalunya
És una acció que han dut a terme un grup de joves que viuen al Mas Coll de Dalt de Sant Feliu de Pallerols

Els mateixos joves migrats del Mas Coll de Dalt de Sant Feliu de Pallerols que van elaborar l’exposició sobre el seu viatge cap a Europa, han presentat ara la segona part d’aquest treball. Un curtmetratge audiovisual amb imatges i paraules on expliquen el viatge des de l’Àfrica i fins a Catalunya. Angie Orjuela, dinamitzadora del taller al Mas Coll de dalt, explica “que s’ha aconseguit més del que s’esprava, perquè als nois els hi costa parlar d’aquests temes i s’ha aconseguit que a través del curt ens expliquin allò que vulguin”. Afegeix que “és important que ho expliquin perquè això és un problema mundial i s’hi ha de trobar solució”.
Prop d’una desena són els joves que han participat d’aquest taller i el Núria Social ha estat l’alta veu final d’aquest projecte del Servei de protecció i Emergència del Mas Coll de Dalt. Pel regidor de Cultura i Educació a l’Ajuntament d’Olot, Manel Quintana, “a Olot hi ha espais on l’art i la cultura es poden expressar. Les administracions han i hem de fer la nostra feina, però el cert és que hi ha entitats que fan molta feina en aquest sentit i els animem a continuar, perquè demostren una implicació tant amb la ciutat com amb la societat en general”.
Un projecte que ha servit, novament, perquè tots aquests joves poguessin expressar les seves emocions i visibilitat la mort, present a molts d’aquests viatges, de famílies enteres que no aconsegueixen arribar a Europa.
