Una quinzena de mòbils requisats i dues expulsions

Aquest és el balanç del primer mes de la prohibició de l’ús dels telèfons mòbils a alguns centres escolars de la comarca

per Aniol Puigvert

Educació

Una quinzena de mòbils requisats i dues expulsions
Una quinzena de mòbils requisats i dues expulsions

Durant aquest estiu, alguns centres escolar de la comarca van decidir enfortir les mesures sobre l’ús dels telèfons mòbils, tant a dins les aules com en tot el recinte. Per una banda, el Bosc de la Coma i el Montsacopa van decidir prohibir-los en tot el recinte, i, per altra banda, el Garrotxa que va donar una mica més de llibertat als seus estudiants, permetent que el poguessin utilitzar fora de les aules.

Després d’un mes de l’inici dels cursos, la valoració és positiva per part dels centres. Ho explica el director de l’Institut Montsacopa, Càndid Sampere, que diu que “els alumnes que son els que  podien sortir-ne més perjudicats hi han posat molt de la seva part, i no hem notat, a part d’algun cas excepcional, cap tipus de mala actitud”. 

En aquestes primeres setmanes, el balanç és el següent: en el Montsacopa s’han expulsat a dos alumnes per utilitzar el telèfon mòbil i no facilitar-lo al professorat quan tocava, i al Bosc de la Coma, s’han requisat una quinzena de dispositius mòbils. Entre les estudiants hi ha diferents punts de vista referent les restriccions de l’ús dels telèfons mòbils.

En parla una de les estudiants de Batxillerat, Coralí Jou, que diu  que” és una tonteria molt gran, perquè es pensen que estem sempre amb el mòbil i no és així”. L’Abril Raya, alumne de 3r d’ESO, explica que “a mi personalmemt m’anirà bé perquè jo sempre estava amb el mòbil i ara em concentro molt més a dins l’aula”. 

Des de l’Ajuntament d’Olot consideren que és una bona mesura per aconseguir una major socialització entre els joves i no dependre tant dels telèfons mòbils. Tot i això, segons el regidor d’Educació, Josep Quintana, respecten la decisió de cada centre, i diu que “ nosaltres des de l’Ajuntament creiem que és una bona mesura, però respectem la decisió de cada centre”. 

Per incentivar a una major socialització entre els estudiants, des del Bosc de la Coma integraran la figura d’un dinamitzador a les hores d’esbarjo.