Mor l’avi de la Carnavalesca d’Olot i Castellfollit de la Roca Lluís Solé a l’edat de 94 anys

Ha format part de l’entitat des que es va fundar ara fa tres dècades i s’ha encarregat d’idear i fabricar les carrosses del col·lectiu

per Redacció

Societat

Mor l’avi de la Carnavalesca d’Olot i Castellfollit de la Roca Lluís Solé a l’edat de 94 anys
Mor l’avi de la Carnavalesca d’Olot i Castellfollit de la Roca Lluís Solé a l’edat de 94 anys

Lluís Solé Bassols, nascut l'1 de setembre de 1929 a Batet de la Serra, ha dedicat la seva vida al Carnaval i a la creació de carrosses amb la Colla Carnavalesca d’Olot i Castellfollit de la Roca. Als 14 anys va començar a aprendre l'ofici d'ebenista i va continuar perfeccionant aquest art durant 48 anys. Qui l'ha conegut destaca la seva mentalitat oberta.

Solé va ser un dels fundadors de la Colla Carnavalesca i, després de la seva jubilació, el 1993, es va convertir en un dels principals impulsors de la colla, encarregant-se de la concepció i construcció de les carrosses de l'equip.

L’Ajuntament d’Olot li va retre un homenatge, aquest febrer, en honor a la seva dedicació reconeixent-lo com un dels màxims propulsors de la cultura popular olotina.

En aquest acte, el membre de la colla, Pep Pérez, va proposar un canvi de nom per l'entitat, que passaria a ser anomenada "La Carnavalesca d’Olot i Castellfollit de la Roca i carrossaires Lluís Solé" com a homenatge al seu llegat. Tot i que l’Assemblea encara no ha aprovat oficialment el canvi de nom, es preveu que ho facin en la següent reunió.

L'entitat ha emès un comunicat acomiadant-se d'un dels seus pilars i expressant l'esperança que la seva influència continuï present.

Els funerals per Lluís Solé tindran lloc aquest dissabte a les 11 del matí a l'església Sant Esteve d’Olot.

Olot Televisió emetrà, la setmana que ve, l'últim episodi del "Parlem de Tu" que li van dedicar, precisament, en reconeixement pel reconeixement que li va atorgar el consistori com a carrossaire.