Torna el Mapadeball, el projecte que barreja educació i cultura
312 alumnes de quatre instituts diferents seran els protagonistes de "Celebració", el Mapadeball d'aquest any

Ahir el Teatre Principal d'Olot va acollir la presentació del Mapadeball d'aquest any que es titula "Celebració". El coreògraf d'enguany serà Mario G Saez i la Marta Mora serà la formadora i encarregada de fer els assajos amb l'alumnat i el professorat. L'objectiu principal del projecte és acostar el moviment i la dansa contemporània al públic jove i a la vegada, és una eina educativa i una pràctica artística pels alumnes que hi participen, perquè, tal com explica Ester Forment, tècnica d’arts escèniques de l’Ajuntament d’Olot, “a la primària i a la secundària no hi ha gaires pràctiques artístiques que puguin fer els alumnes perquè tot és molt teòric; i aquesta és una manera de conèixer des de dins una pràctica artística que ells mateixos podran fer”.
Enguany hi participaran 312 alumnes de 2n d'ESO de quatre instituts diferents: el Bosc de la Coma, l'Escola Pia, l'IE Greda i el Cor de Maria. Aquest projecte es treballa durant mesos amb el grup classe en els mateixos centres escolars i després s'acaben unint tots. La proposta es valora de manera molt positiva, ja que acosta als alumnes a treballar aspectes que no es fan des de cap altra assignatura i a treballar amb una metodologia totalment diferent de la que estan acostumats. “Els alumnes estan acostumats a estar asseguts a una aula i a repetir, memoritzar i aprendre coses teòriques i això és totalment pràctic. En aquest cas, han de prendre consciència que tenen un cos, que poden expressar i transmetre uns sentiments i unes emocions, que poden explicar una història amb el seu cos... i això és fantàstic”, comenta Ester.
El resultat final es presentarà durant el mes de gener i serà en aquell moment quan es podrà veure la màgia de barrejar l'alumnat de diferents instituts per aconseguir fer un projecte comú.
