El Festival Lluèrnia, un gran aparador per als estudiants de l’Escola d’Art d’Olot
Fins una trentena de muntatges s’han repartit aquest cap de setmana per tota la ciutat

L’Escola d’Art d’Olot continua present en cada edició del Festival Lluèrnia i enguany no ha sigut una excepció. Una desena d’alumnes de l’Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàstiques de Catalunya han elaborat un treball que vincula la llum amb la història del Museu dels Sants i el seu dia a dia. La iniciativa, que ha portat el nom de ‘Baldac’, ha suposat una gran oportunitat per a estudiants: “és una gran oportunitat per nosaltres per ensenyar tota la nostra creativitat i donar a veure el que és un muntatge efímer”, explica la Martina Ribas, estudiant de l’Escola d’Art.
Per la seva banda, el professor de l’Escola d’Art, Xevi Moliner, ha assegurat que el projecte els apropa en gran manera a la feina real perquè, encara que es tracti d’un muntatge efímer, no deixa de ser una petita part de les tasques que podrien realitzar en el futur món laboral: “els alumnes treballen en un projecte real i és molt interessant, perquè el projecte no queda en paper ni en idees sinó que es materialitza. Tenen una responsabilitat i una pressió, també”, explica Moliner.





Olot s’ha omplert aquest divendres i dissabte de visitants d’arreu del territori català per copsar les gairebé trentena d’instal·lacions que s’han repartit entre els carrers de la ciutat. Milers de persones arribades de diferents punts del país no s’han volgut perdre projectes com 'Synchronum' al Parc Nou, muntatges com 'Ciris' a la plaça Vayreda, iniciatives com 'Arc Lumínic' al costat del pavelló d’esports o, fins i tot, espectacles de foc, com el 'Valhalla Calling', a càrrec de Pim Pam Pum Foc.
