Salvador Illa diu que "les nacions han d'evolucionar com ho fan les persones"

El líder socialista català ha participat a l'acte de record d'Ernest Lluch assassinat per ETA fa 23 anys

per Redacció

Política

Salvador Illa diu que "les nacions han d'evolucionar com ho fan les persones"
Salvador Illa diu que "les nacions han d'evolucionar com ho fan les persones"

Era evident que en l’homenatge a Lluch s’havia de fer referència als darrers esdeveniments ocorreguts amb la investidura de Pedro Sanchez, després d’una setmana marcada per l’actualitat política al Congrés dels Diputats. Salvador Illa ha dit que cal recosir velles ferides i considera que el pacte de govern és el primer pas per intentar obrir una nova etapa de la relació entre Catalunya i Espanya. 

Illa diu que “les coses no van a pitjor, ho pot semblar, però hem de tenir confiança amb la nostra capacitat de transformar les coses. Si aixequem la mirada comparant-ho amb anys enrere, a Catalunya estem millor avui en dia”. 

Illa també ha tingut paraules per l’extrema dreta, responsable, ha dit, de l’agitació que es viu aquests dies a Madrid. L’acusa d’atiar el discurs de la por i sobretot remarca que cal tenir la ment oberta i entendre que les nacions evolucionen.

Diu que “Espanya no es trenca, Catalunya i el País Basc no desapareixen. Aquest sentiment de por tan perillós, aquí no es trenca res. El subjecte principal de les polítiques són les persones, les nacions canvien com canvien les persones, però no es trenquen, evolucionen”. 

Illa ha participat en l'homenatge a Ernest Lluch, el referent socialista, mort per Eta ara fa 23 anys. Com ja és habitual, el cementiri de Maià de Montcal, on hi ha enterrat el polític català, ha estat l’escenari de la trobada del socialisme català.