Olot tanca dos caps de setmana de grans esdeveniments

Lluèrnia i Orígens han omplert la ciutat en aquests darrers dies

per Roger Isern

Societat

Olot tanca dos caps de setmana de grans esdeveniments
Olot tanca dos caps de setmana de grans esdeveniments

Olot ha deixat enrere aquest cap de setmana, dies frenètics pel que fa a grans esdeveniments a la ciutat. Lluèrnia va omplir l’Eixample Malagrida fa una setmana amb el festival de llum i foc que ja supera les deu edicions. Aquest darrer cap de setmana, la protagonista va ser la gastronomia i la cuina verda de més d’una seixantena de productors.

Dos grans esdeveniments que han suposat grans xifres d’ocupació a la ciutat i un model que no es descarta que es repeteixi de cares al futur. Ho afirma el regidor de Promoció Econòmica d’Olot, Estanis Vayreda, als micròfons de Ràdio Olot i Olot Televisió: ‘’És un model que no descartem tornar-lo a fer, ja que funciona i no ens sembla malament que els dos esdeveniments vagin seguits.’’

El calendari

Segons el calendari, els esdeveniments poden variar però en el cas del Lluèrnia s’ha fitxat una data gairebé habitual als darrers anys. Lligada al canvi horari i a l’arribada de la tardor, el festival de llum i foc es fa al mes de novembre. Qui s’hi ha canviat de data és la Fira Orígens que s’ha avançat, però que també va lligada al cultiu de diversos productes.

El Festival Lluèrnia i la Fira Orígens van aplegar milers de persones a Olot en els darrers dies, en un calendari que ha reunit dos dels grans actes de la ciutat que generen un gran impacte econòmic.