Olot tindrà una pista de gel amb aigua regenerada aquest Nadal
S’obrirà el proper 18 de desembre

Olot tornarà a tenir pista de gel aquest nadal. A partir del 18 de desembre, s’instal·larà l’habitual pista dels darrers anys. Aquest any, marcat pel context de sequera, la pista serà d’aigua regenerada i que serà transportada de Sabadell fins a Olot pocs dies abans de posar en funcionament la pista de gel.
La d’Olot és una de les poques pistes de gel que hi haurà aquest Nadal a les comarques gironines i que suposarà un gran impacte econòmic per la ciutat. N’ha parlat el regidor de Promoció Econòmica d’Olot, Estanis Vayreda, al programa Des d’Aquí d’Olot Televisió. Vayreda remarca que aquest Nadal s’han adaptat a les condicions davant la sequera que s’està vivint: ‘’Després de la Fira del Pessebre esperem instal·lar-la i aquest any utlitzarà aigua regenerada. Esperem que tingui un impacte econòmic a la ciutat important.’’
Xifres d’assistència
El regidor de Promoció Econòmica també ha repassat les xifres d’assistència de l’any passat. Unes 20.00 persones van passar pel centre de la ciutat durant les setmanes que hi va haver-hi pista de gel de la Plaça Major.
Quin consum d’aigua té?
La decisió d’instal·lar la pista de gel a Olot aquest any no ha estat exempta de polèmica a les xarxes socials ni tampoc durant el darrer ple de l’Ajuntament, on alguns partits ja van criticar la decisió. El consum d’aigua que genera la pista de gel és excessiu i innecessari segons alguns. Per altres, com Vayreda, equipaments de la ciutat tenen un consum d’aigua més elevat: ‘’Els camps de futbol del Morrot gasten 5000 metres cúbics, la Piscina Municipal en gasta 10.000... entenc que a alguns sectors els hi interessi generar polèmica.’’
La pista de gel d’Olot s’obrirà d’aquí a dues setmanes i es tancarà passat Reis, el diumenge 7 de gener. L’aigua regenerada que s’utilitzarà servirà per produir el cinc centímetres de gel de la capa inferior i la resta d’aigua utilitzada serà de la xarxa.
