Quatre escoles garrotxines se sumen a l'autogestió del servei de menjador

A partir del curs vinent, la Bòbila de les Preses, Lluís Castells de Riudaura, i Pla de Dalt i Malagrida d'Olot ja no dependran del Consell Comarcal de la Garrotxa

per Gerard Puigdemont

Garrotxa

Quatre escoles garrotxines se sumen a l'autogestió del servei de menjador
Quatre escoles garrotxines se sumen a l'autogestió del servei de menjador

En el darrer ple del Consell Comarcal de la Garrotxa s’ha aprovat la renúncia de la gestió del servei de menjador, actualment a càrrec del consell, a petició de les Associacions de Famílies d’Alumnes.

 D’aquesta manera les escoles La Bòbila de les Preses, Lluís Castells de Riudaura, Malagrida i Pla de Dalt d’Olot se sumen a l’Escola Sant Cristòfol de les Planes, Verntallat de la Vall d’en Bas i Bisaroques d’Olot i, a partir d’ara, es coordinaran la gestió amb el Departament d’Educació. Des de l’AFA del Malagrida celebren aquest canvi de gestió, després del que consideren que ha estat una lluita de molt de temps. Segons Felip Vidal, de l’AFA Malagrida, “es volia fer canvis i la manera més fàcil de fer els canvis era tenir el control del servei de menjador. Teníem demandes que no acabaven de tenir resposta i agraïm el pas endavant que han fet amb nosaltres els equips directius dels mateixos centres. Sabem que hi ha altres AFA que volien fer el canvi i que no han pogut, però les animem a seguir anant per aquest camí”, explica.

Des de l’AFA de l'Escola Malagrida expliquen que el principal motiu per voler canviar de model de gestió era pel poc seguiment que consideren que el Consell Comarcal de la Garrotxa estava fent d’aquest servei i també pel fet de no haver-se sentit prou escoltats: “si el Consell Comarcal es queda totes les gestions, és impossible que es pugui fer un seguiment de cada escola de la Garrotxa per un tema de temps i de falta de personal. Llavors la idea era com a AFA i equip directiu del centre, poder fer bé aquest seguiment del menjador i intervenir i fer millores. Fins ara el seguiment ha estat pràcticament inexistent, i si hi ha hagut incompliments de contracte o coses que no funcionaven, sempre han estat les AFA qui ho hem denunciat”.

Ara les AFA treballaran amb el Departament d’Educació per veure com es gestiona el nou conveni que ha d’entrar en funcionament el curs que ve. Diuen que la transparència econòmica de la gestió del menjador i l’amortització de la maquinària i la inversió feta seran dos dels punts a quantificar.

 

Set centres educatius estan fora de la gestió del Consell Comarcal de la Garrotxa i la gran majoria entraran a la nova licitació

Des del Consell Comarcal de la Garrotxa asseguren haver-se reunit amb alcaldes, equips directius dels centres i les AFA per exposar-los-hi les possibilitats i que ara treballaran per confeccionar la nova licitació amb els centres que es queden amb la gestió del consell, donat que l’actual finalitza aquest curs. Mari González, consellera comarcal delegada d’educació, explica la postura del consell: “cal dir que la proposta que jo els hi vaig fer tant a les AFA com als equips directius dels centres que continuen amb la gestió que fem des del Consell Comarcal, que els tornaríem a convocar per poder fer el plec de condicions i poder escoltar les seves opinions”.

Hi ha un centre de la comarca, però, que es fa enrere d’aquesta decisió presa en anys anteriors. És l’Institut Escola Salvador Vilarrasa de Besalú, que es reincorpora a la gestió comarcal. La gran majoria de centres educatius de la comarca continuaran amb la gestió del Consell Comarcal de la Garrotxa amb la nova licitació.

La proposta ha tirat endavant amb els vots favorables de Junts, ERC, Estimem les Planes i el PSC, tot i que aquests últims han demanat seriositat a les AFA de cara a la nova gestió, tenint en compte el component educatiu dels temps de menjador, així com el fet de seguir una dieta saludable i de proximitat. 

Per la seva banda, la CUP hi ha votat en contra i ha lamentat que 4 nous centres deixin de ser gestionats pel consell i que passin a estar en mans d’un ens superior i més llunyà: el Departament d’Educació.