La Garrotxa frega les 2.000 persones sense feina a inicis d’aquest 2024

Arreu de la comarca hi ha 26 persones més a l’atur respecte el mes de novembre

per Redacció

Garrotxa

La Garrotxa frega les 2.000 persones sense feina a inicis d’aquest 2024
La Garrotxa frega les 2.000 persones sense feina a inicis d’aquest 2024

Les comarques de Girona han tancat el 2023 amb una nova pujada del nombre de persones aturades. Val a dir, però, que es tracta d'un increment més lleuger que els mesos d'octubre i novembre. En concret, la pujada ha estat d'un 0,35% o el que és el mateix, 108 persones més a les llistes de l'atur a la demarcació. Amb tot, l'any es tanca en positiu respecte el 2022.

I és que aquest 2023 hi ha 1.318 persones menys que fa un any, el que representa una baixada del 4%. Pel que fa a la afiliació a la Seguretat Social, la relació és similar. De nou torna a caure el nombre de persones que hi estan afiliades, seguint la tendència dels mesos anteriors, si bé ho fa moderadament, un 0,73%. Respecte l'any passat, però, s'ha incrementat un 3,75%.

La rellevància de la temporada d'estiu es manifesta amb les dades del mes de juliol on es va arribar a les 378.202 persones afiliades a la demarcació de Girona. Des d'aleshores la caiguda ha estat constant fins a moderar-se aquest desembre. De fet, dels 30.912 aturats que hi ha actualment a les comarques gironines, 21.577 persones provenen del sector serveis.

Pel que fa als contractes que s'han signat aquest desembre, les dades tampoc són bones i, a diferència de l'atur i l'afiliació, no milloren respecte el 2022. A les comarques gironines s'han signat un total de 14.053 contractes aquest desembre.

Això són 4.309 menys que el mes passat i el que representa una patacada important, ja que cau un 23%. Tot plegat fa que les dades a final d'any siguin dolentes, fins i tot respecte el 2022. En concret al llarg dels darrers dotze mesos s'han signat un 7,28% menys de contractes en relació a un any enrere.