El ‘Cau de la Guilla’ celebra el seu primer aniversari amb bona nota

És la valoració que en fan les responsables de la iniciativa adreçada als infants

per Roger Isern

Educació

El ‘Cau de la Guilla’ celebra el seu primer aniversari amb bona nota
El ‘Cau de la Guilla’ celebra el seu primer aniversari amb bona nota

El ‘Cau de la Guilla’ és un servei que ofereix la Biblioteca Marià Vayreda d’Olot des del mes d’octubre de l’any 2022. S’emmarca en un projecte del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya ‘Temps de cures, temps per tu’.

Les tardes de dilluns a divendres i dissabtes al matí, les famílies poden fer ús d’aquest servei de la biblioteca de la ciutat on els més petits gaudeixen de diferents activitats de la mà de les educadores de la sala infantil. Una iniciativa que va néixer fa més d’un any i que aleshores era un repte per a les organitzadores. Segons la responsable de la sala infantil, Tània Puigvert, ‘’un repte que han superat amb nota.’’

El ‘Cau de la Guilla’ és un servei per a infants que s’organitza per torns. De dilluns a divendres hi ha dos torns entre 17h i 20h. Pel que fa als dissabtes al matí, els dos torns són entre 10h i 13h.

En cas de necessitat, es pot participar en els dos torns i hi ha un topall de 8 nens i nenes. Un dels fets que han observat des de la Biblioteca Marià Vayreda, és que moltes famílies acaben descobrint la biblioteca gràcies a iniciatives com a aquesta i es crea un vincle.

El calendari per participar al ‘Cau de la Guilla’ sempre està obert amb 15 dies d’antelació. No es pot reservar plaça més enllà d’aquests quinze dies per evitar col·lapse de participants. Les places es poden reservar a través de elcaudelaguilla.olot.cat o presencialment a la biblioteca.