La comunitat ucraïnesa de la Garrotxa lamenta falta d’empatia després de 2 anys de conflicte al seu país

A Olot segueixen oberts a rebre ajuda de qualsevol persona

per Roger Isern

Societat

La comunitat ucraïnesa de la Garrotxa lamenta falta d’empatia després de 2 anys de conflicte al seu país
La comunitat ucraïnesa de la Garrotxa lamenta falta d’empatia després de 2 anys de conflicte al seu país

Aquests dies es commemoren els dos anys des de l’inici de la guerra a Ucraïna i Rússia. Un conflicte que ha deixat a milers de persones mortes i d’altres sense res i obligats a fugir del seu país natal. En el cas de la Garrotxa, la comunitat ucraïnesa s’ha bolcat amb el seu país des del primer dia.

En són desenes que han arribat a casa nostra fugint del conflicte armat que segons les darreres dades facilitades pel president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha xifrat en 31.000 els soldats ucraïnesos que han mort els darrers dos anys de guerra amb Rússia.

Una de les membres de la comunitat ucraïnesa a la Garrotxa és Dana Bondzyukh, que ha explicat a Ràdio Olot i Olot Televisió com han viscut aquestes dos anys, segons ella amb un pensament... ‘’que arribaria al gran final aviat. Cadascú ho ha portat de manera diferent perquè no n’hi ha cap que no hagi vist com el conflicte afectava a les seves famílies.’’

Falta d’empatia

L’esperança és a tot allò que s’aferren per confiar en un final que arribi el més aviat possible. Lamenten falta d’empatia de molts països i de situació de poc recolzament al cap de dos anys. Per la seva banda, segueixen amb la porta oberta per rebre ajuda de qualsevol tipus. Expliquen com i on fer-ho: ‘’Tenim el punt de trobada a l’església dels Caputxins i sempre ens poden trobar allà.’’

Propers actes de suport

La comunitat ucraïnesa de la Garrotxa ja prepara diverses accions de cares a Sant Jordi i la fira 1 de maig d’Olot. Confien que siguin les darreres accions en el marc d’un conflicte que ha destruït un país sencer.