Enguany no serà un bon any de cereal en algunes zones de la Garrotxa
Pagesos de la zona de Maià i Besalú asseguren que serà una collita per sota de la mitjana de la darrera dècada

Podria semblar que l’any plujós que tenim està beneficiant tots els conreus, però el cert és que n'hi ha que enguany, en algunes zones de la comarca, no seran ni de bon tros bo. És el cas del cereal a la zona de Maià de Montcal, que aquests dies ja està pagant el preu de les temperatures superiors als 30 graus. “És dels anys dolents, perquè vam tenir massa pluges a l’hivern i massa calor a la primavera. Això ha provocat estrès a les plantes i ha fet que tinguem menys producció”, assegura Antoni Gratacós, pagès de Besalú.
Tampoc hi ha ajudat les fortes ventades que ha fet en aquesta zona de la comarca en plena època de sembra, que va fer que el cereal creixés més tard i hagi fet minvar, encara més, la collita. Pel que fa als preus, pagesos com l’Antoni també denuncien que estan estancats. “Estem treballant amb preus de fa vint anys. Els preus no millores, estem en un mercat global i fa que tinguem preus massa baixos”. L’Antoni diu que, tot i que estan al principi de la temporada de sega, preveuen un any de producció per sota de la mitjana dels darrers deu anys.
