Olot perseguirà el malbaratament d'aigua amb sancions de fins a 3.000 euros
L'Ajuntament aprovarà un paquet de mesures antisequera en el ple d'aquest dijous

A mitjans del 2022 l’Ajuntament d’Olot va aprovar un Pla d’Emergència en situacions de Sequera. El document detallava els procediments i mesures tècniques a complir davant d’un eventual episodi de sequera, però segons el regidor d’Habitatge i Urbanisme, Jordi Güell, solament amb aquest pla, no disposaven de certa maniobrabilitat en cas que algú no complís els paràmetres que fixa l’Agència Catalana de l’Aigua en cada fase de sequera hidrològica.
Les sancions
Pel que fa a les sancions, l’ordenança fixa un llindar mínim de 750 euros i un màxim de 3.000, que variarà segons la gravetat de cada cas. Segons Güell, ‘’si es fa un ús, per exemple, de consum d’aigua en una font ornamental, es tindrà en compte. D’altra banda, si es detecta un furt d’aigua per omplir una piscina, es multarà a aquesta persona per adulterar el comptador d’aigua i una altra per omplir la piscina, actualment prohibit.’’
Olot no supera el topall
En fase d’excepcionalitat, l’ACA fixa un topall de 230 litres diaris per persona. Olot, en aquests moments, en gasta 216. Per tant, no es supera el límit establert per la Generalitat en fases extremes. Güell assegura que l’ordenança respon a “una necessitat merament administrativa”.
Qui controlarà el possible excés de consum d’aigua?
Aquesta nova ordenança municipal reguladora de les mesures aplicables a l’abastament d’aigua potable i als usos que se li dona haurà d’aprovar-se en el ple ordinari que se celebrarà aquest dijous a l'Ajuntament i, llavors, el seu compliment recaurà sobre la Policia Municipal, a la companyia subministradora del servei o en la mateixa administració.
