El futbol femení segueix creixent a la Garrotxa

Un dels exemples és el Club Futbol Vall d’en Bas que durant aquesta temporada ha comptat amb cinc equips femenins, tres dels quals eren de categoria infantil

per Aniol Puigvert

Esports

El futbol femení segueix creixent a la Garrotxa
El futbol femení segueix creixent a la Garrotxa

Que el futbol femení segueix creixent a passes gegants ja no és notícia. A la Garrotxa, per exemple el futbol femení ha evolucionat positivament, i un bon grapat de clubs de la comarca ja disposen d'equips femenins a les seves files. Un d’ells és el Club Futbol la Vall d’en Bas que enguany ha pogut construir cinc equips femenins: un juvenil, tres infantils, un dels quals a Primera Divisió i un aleví.

La coordinadora de la secció de futbol femení del Club Futbol Vall d’en Bas, Isabel Catalina «Cata» ha explicat al programa La Banqueta d’Olot Televisió que l’objectiu de cara a l’any que ve és poder fer més equips femenins i d'aquí a uns anys poder crear un sènior de futbol 11 amb jugadores de la casa. Diu que “el que tenim en ment és poder tenir un sènior al club. És l’objectiu, però ens agradaria que hi hagués jugadores que hagin començat al club i que acabin sent jugadores del sènior al cap d’uns anys. Això, no vol dir que no vulguem jugadores sèniors d’altres llocs, però la base volen que siguin jugadores que hagin crescut a la Vall d’en Bas”. 

A part del club de la Vall d’en Bas, altres entitats de la Garrotxa també segueixen construint nous equips de futbol femení per a poder donar sortida a totes aquelles jugadores que volen competir. Tot i això, segons la coordinadora Isabel Catalina cada vegada costa més poder trobar noves jugadores i sobretot nous entrenadors i entrenadores.

Explica que “costa, però costa menys que fa quatre anys. Costar molt trobar també noves entrenadores. No sé si costa per al tema que és més molt sacrificat perquè t’ho has de preparar molt bé i has de tenir també temps i una preparació a casa”. 

A més, de la Garrotxa surten bones jugadores perquè fa uns dies es va fer oficial del fitxatge de la garrotxina, Mireia Massegur per l’Eibar de la màxima categoria estatal. Una jugadora, que segona Cata ja apuntava maneres. Diu que “quan jo vaig jugar-hi devia tenir ella 13 o 14 anys. Va marxar de les Preses perquè se li havia acabat l’etapa i va venir a la Vall. Les dues jugàvem de centrals i jo tenia vint anys més que ella, però jo ja veia que tindria futur perquè una gran central. És una de les millors jugadores que han passat per la Vall d’en Bas”. 

Des del Club Futbol la Vall d’en Bas volen seguir formant a noves jugadors i construir nous equips. És per això que durant el mes de maig i juny, en acabar la temporada, organitzen una jornada de portes obertes on totes les nenes que vulguin poden venir-ho a provar.