Investiguen una intoxicació que ha afectat 29 persones en uns campaments a la Vall d'en Bas
3 monitors i 3 infants han hagut de ser derivats a l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa, tot i que ja se'ls ha donat l'alta mèdica

Tècnics de l’Agència de Salut Pública de Catalunya a Girona estan investigant un brot de gastroenteritis que es va notificar dimecres en uns campaments a la Vall d’en Bas. El brot afecta tres grups de casals d’estiu: dos de Barcelona i un tercer de les Illes Balears. En el total dels tres grups hi havia 69 persones, entre les quals s’han detectat 29 afectats fins al moment, 27 d’ells infants i joves i 2 monitors.
Els afectats presentaven símptomes compatibles amb una gastroenteritis vírica: vòmits, diarrees, febre i mal de cap. L’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa va visitar sis persones (tres infants i tres monitors) amb símptomes lleus que van acudir al centre per iniciativa pròpia i no han requerit ingrés hospitalari.
Els grups havien arribat al campament el dia 13 i 15 de juliol respectivament i els primers símptomes van començar a aparèixer el 16 de juliol.
Els tècnics del Servei de Vigilància Epidemiològica a Girona estan treballant per enquestar les persones afectades, així com en les diferents anàlisis per tal de determinar l’origen del brot.
