Es podrà donar sang fins al dissabte en la nova campanya d’estiu

Els qui donin sang per primera vegada rebran un val per anar qualsevol dia de l’estiu a la piscina municipal

per Natalia Moreno

Societat

Es podrà donar sang fins al dissabte en la nova campanya d’estiu
Es podrà donar sang fins al dissabte en la nova campanya d’estiu

L’Associació de Donants de Sang de Girona ja ha començat la seva nova campanya d’estiu a Olot. Aquestes campanyes resulten essencials pels bancs de sang, ja que, en general, amb l’arribada de la calor, el nombre de donants sol decréixer fins a un 30% i com a mínim es necessiten 40.000 donacions per omplir els bancs.

Per tal d’incentivar la gent a participar, els que donin sang per primera vegada rebran un val per anar a la piscina municipal en qualsevol dia de la setmana durant l’estiu. Però, en el cas de molts participants, donar sang ja és una recompensa en si mateix. Anna Cases, donant, explica: “Jo, en el seu moment, quan era petita, em van haver d’operar i ho vaig necessitar. Vaig necessitar sang i el meu avi també, i és una manera de tornar aquest favor a la gent que ens el va fer a nosaltres en el seu moment”. Guillermo Trujillo, un altre donant, comenta: “La necessitat que corre avui dia és força abundant i s’ha de col·laborar”.

En altres casos, la solidaritat és un factor que es porta a les venes, ja que molts dels participants afirmen que donar sang és una faceta important dels seus valors familiars. Maria Míriam, donant, diu: “El meu pare des de sempre ha vingut a donar sang i suposo que ens ho ha passat als seus fills. Per exemple, he vingut amb la meva germana”. Martí Puigdemont, un altre donant, afegeix: “A la meva família ha sigut sempre una cosa molt important venir a donar sang i ajudar així a la gent”.

Aquesta campanya s’allargarà fins al tres d’agost. Els interessats en participar es poden apuntar a la pàgina web donarsang.gent.cat. Es recorda que, per donar sang, cal tenir entre 18 i 70 anys, pesar 50 quilos o més i no estar embarassada, a part de no estar en dejú.