Set famílies han acollit a infants del Sàhara durant aquest estiu

Ho han fet en una nova edició del programa ‘Vacances en Pau’

per Roger Isern

Societat

Set famílies han acollit a infants del Sàhara durant aquest estiu
Set famílies han acollit a infants del Sàhara durant aquest estiu

Fa molts anys que famílies garrotxines acullen nens i nenes sahrauís durant els mesos d’estiu, dins el programa ‘Vacances en pau’, que es coordina des de l’associació Garrotxa amb el Sàhara i l’Associació Catalana d’Amics del Poble Saharauí.

Aquest estiu s’ha tornat a fer una nova edició d’aquest programa i un total de set famílies han acollit infants que viuen en camps de refugiats. Significa un augment respecte el 2023 quan van ser quatre les famílies que van acollir. Els membres de Garrotxa amb el Sàhara, Enric Soler i Albert Riera, destaquen la importància del projecte: ‘’És important que aquests nens estiguin aquests mesos aquí i tinguin un dia a dia diferent.’’

El projecte ‘Vacances en pau’ va néixer fa més de 30 anys i avui en dia se’n segueixen recollint els fruits. Un exemple és el d’en Lejlifa: ell va ser un dels nens acollits. Recorda que la seva darrera estada a Olot va ser l’any 1997.

Al cap de 18 anys va anar-se’n a estudiar un màster al país Basc i des de fa uns anys que ja viu a Olot. Agraeix a totes aquelles famílies que fan possible l’acollida. L’edició de ‘Vacances en pau’ d’aquest 2024 s’ha tancat amb un acte de cloenda aquest diumenge a Montagut i Oix.