El Museu de la Garrotxa acull l’exposició ‘Derbis, tecno i rock & roll’
Aquesta experiència immersiva recull material dels bars i locals nocturns d’Olot durant els anys 90

‘Derbis, tecno i rock & roll’ és la nova exposició que s’acull a la Sala Oberta del Museu de la Garrotxa. Aquesta experiència immersiva comissariada per Jordi Sellas és una recopilació de com era sortir de festa a Olot durant l’època dels anys 90. L’exposició recull diversos materials com pòsters, revistes o anuncis que es trobaven en locals de l’època com Bruixes i Maduixes o el Lucky Luke entre d’altres. Sellas afirma que es va escollir la dècada dels 90 perquè era la idònia per suscitar un diàleg intergeneracional.
“La generació X, que és de qui va aquesta exposició, és la generació que era adolescent a finals dels 80, avui té fills. Potser no tothom, però un percentatge molt gran comença a tenir fills o té fills adolescents que estan en la franja dels 18-20 anys. El diàleg intergeneracional entre explicar què és el que passava aleshores i què és el que passa avui em resultava molt estimulant”, explica Jordi Sellas, comissari de l’exposició.
A part de material gràfic, l’exposició també consta d’una sala on s’ha recreat l’espai de festa dels anys 90 que aglutina tots els bars més populars. Per potenciar la immersió del visitant, es pot escollir la música de quin local de l’època es vol escoltar. Aquesta sala també compta amb una multitud d’objectes extrets d’aquestes locals, que segons explica la directora dels Museus d’Olot, Montse Mallol, ha estat possible recuperar gràcies a la col·laboració ciutadana.
“Per fer aquesta exposició hem hagut de fer una cerca important i una crida ciutadana. Imatges, sobretot imatges, però també hem aconseguit vídeos, pòsters, samarretes, objectes varis, elements de decoració, mobiliari que hi havia en els bars i les discoteques i una gran quantitat de música. Tot això s’ha pogut fer gràcies a la participació de tots i cadascun dels propietaris dels més de 40 bars que hi havia en aquella època”, explica Montse Mallol, directora dels Museus d’Olot.
Sellas recalca que la intenció d’aquesta exposició és fer una vista nostàlgica al passat que susciti interès per com era sortir abans de festa i com ha evolucionat fins a arribar al dia d’avui. Pels interessats en visitar-la, l’exposició estarà oberta fins al 16 de febrer de 2025.
