Aleix Planagumà rep el diploma de Mestre Artesà Alimentari

La Generalitat n’ha atorgat un total de 24 aquest any arreu de Catalunya

per Redacció

Garrotxa, Olot

Aleix Planagumà rep el diploma de Mestre Artesà Alimentari
Aleix Planagumà rep el diploma de Mestre Artesà Alimentari | Generalitat

El Diploma de Mestre Artesà Alimentari es lliura a proposta de les entitats de representació i de defensa dels interessos professionals dels artesans o a sol·licitud de les persones interessades. El reconeixement s’atorga des de l’any 1987 i des d’aleshores s’han entregat més de 1.000 diplomes.

L’atorgament del Diploma significa un reconeixement a la trajectòria professional, per la qual cosa només s’atorga a persones amb un mínim de 15 anys d’ofici i que excel·leixen en el domini tècnic de la seva activitat. Un dels escollits en l’edició d’aquest any ha estat el garrotxí Aleix Planagumà de la Carnisseria Planagumà.

El carnisser i xarcuter ha estat reconegut per la seva trajectòria en el sector i un dels dos representants de la demarcació de Girona en aquest guardó. En una entrevista a ‘La Finestra’ d’Olot Televisió, s’ha mostrat ‘’orgullós de ser el tercer de la família en rebre aquest diploma.’’

Després de moltes dècades de tradició en el sector de la carnisseria i xarcuteria, Planagumà també posa èmfasi en el paper dels productors. Remarca que són ‘’veritablement importants en el context que té la comarca’’, que compta amb productes d’alta qualitat.

Precisament Catalunya serà Regió de la Gastronomia 2025 i comptarà amb un dels Mestres Artesans Alimentaris a la Garrotxa recentment escollit.