Un 40% dels usuaris del Rumbus és població local
És una de les conclusions del balanç que es fa d’aquest 2024

El Rumbus rumba. És una de les conclusions que ha explicat el conseller comarcal de Mobilitat de la Garrotxa, Jordi Güell, fent balanç del servei de transport durant aquest 2024. Es tracta d’un projecte que va néixer amb el principal objectiu de prioritzar l’ús del transport públic i minimitzar el vehicle privat.
A dia d’avui ha passat ja a ser un servei que fins i tot l’utilitza la població local. Güell destaca que gairebé la meitat dels usuaris del Rumbus són persones d’arreu de la comarca.
Canvi de tendència
El conseller comarcal de Mobilitat també destaca que han notat una tendència del canvi d’hàbits pel que fa a utilitzar el vehicle privat per arribar a diversos llocs d’interès natural. Insisteix que serveis com el Rumbus han de tenir un benefici per la gent de la zona.
Els orígens
Jordi Güell també parla sobre els orígens del projecte. Explica de quina situació es partia i reconeix que no sabia quina acollida tindria. El Rumbus ja s’ha consolidat com un mitjà de transport habitual arreu de la comarca i compta amb diferents parades per connectar amb punts d’interès turístic com pot ser la Fageda d’en Jordà.
