La seguretat, l’educació, el nucli antic, el català i les persones grans, algunes de les qüestions signades al nou acord entre Junts i ERC a l’Ajuntament d’Olot
El futur alcalde, Agustí Arbós, i el soci de govern, Josep Quintana, han oficialitzat aquest dimecres l’actualització del pacte de govern signat fa dos anys

Junts i Esquerra Olot reafirmen el pacte de govern per seguir dirigint l’Ajuntament d’Olot i la ciutat. El futur alcalde, Agustí Arbós, diu que hi ha entesa amb Esquerra a nivell programàtic i de treball, però també pel que fa al compromís i la confiança. Diu que el que han oficialitzat aquest dimecres és l’estabilitat del govern de la ciutat. “Gràcies al seu tarannà, per voler-se asseure’s i treballar de seguida i afrontar la segona part del mandat. També vull destacar la confiança personal que tenim amb en Josep Quintana i crec que això és bo pel pacte i per la ciutat en general”, explica Agustí Arbós, candidat de Junts a l’alcaldia d’Olot.
L’acord s’actualitza, diu Josep Quintana i el grup d’ERC a l’Ajuntament d’Olot, amb l’objectiu de seguir fent avançar la ciutat i donar nous impulsos a les diferents àrees: “el primer que fa aquest pacte és assegurar que som coherents i que les bases i diagnosi final eren les correctes. El que hem de fer és seguir i millorar les accions de l’acord. En el moment del ple d’investidura parlarem d’accions més concretes. Ara mateix el més important és dir que l’acord entre Junts i ERC hi és.”
Arbós ha assegurat que dins el nou acord, que es donarà a conèixer amb més detall dimecres que ve en ple d’investidura, es vol potenciar diferents àmbits i projectes. Un d’ells el de la gent gran i com treballar per l’enviliment de la població que es va produint, però també altres qüestions. “La seguretat és una de les prioritats, és un dels elements claus de la ciutat en els pròxims anys, amb la incorporació de més policies. També refermar la inversió en educació i centres educatius i reforç de places a escoles bressol i ara arribem a un moment del mandat clau per tirar-ho endavant. També la regeneració del Nucli Antic i el projecte de l’Itziar González. També el tema del català, que el volem potenciar durant aquests dos anys de mandat”, diu Arbós.
Des d’Esquerra també diuen que, amb més recursos i esforços, s’ha de seguir treballant en qüestions com la mobilitat, les escombraries, però també accions pels joves i l’educació, o projectes concrets com el projecte de Biblioteca de Can Sacrest. També cal avançar, diu Quintana, en com plantejar el model econòmic de futur a la ciutat. “L’entorn natural és un valor inherent de la nostra ciutat i que forma part del dia a dia. I el model econòmic és molt important pel futur de la ciutat. Des d’ERC crec que és important parlar-ne i veure què podem transformar. Tot fent-ho amb positiu. Però queda clar que el creixement, si n’hi ha, no, el model industrial i comercial de la ciutat, se n’ha de parlar i anar dibuixant l’horitzó d’Olot en aquests àmbits”.
L’acord signat és fins al 2027 i el que també han deixat entreveure Junts i Esquerra són canvis en el cartipàs. Canvis en les regidories i algunes àrees.
