Olot aprova el Pla Especial del Nucli Antic

Es pretén ordenar l’activitat econòmica en el marc del PIAM

per Redacció

Garrotxa, Olot

Olot aprova el Pla Especial del Nucli Antic
Olot aprova el Pla Especial del Nucli Antic

L’Ajuntament d’Olot ha tirat endavant al ple d’aquest dijous l’aprovació inicial del Pla Especial Urbanístic d’Usos i Activitats del Nucli Antic. El document estableix criteris per ordenar l’activitat econòmica dins l’àmbit del Pla Integral d’Accions de Millora (PIAM), on es concentra bona part del teixit econòmic del centre històric.

Permet preservar la diversitat d’activitats, garantir la convivència amb l’entorn residencial i evitar la concentració excessiva d’un mateix tipus de negoci, assegurant així un desenvolupament sostenible i dinàmic del Nucli Antic.

A més de planificar els usos econòmics, el Pla també té com a objectiu preservar i millorar la qualitat de l’espai públic, considerant els carrers i places com a zones de convivència, activitat econòmica i expressió social i cultural.

Per això, es treballa per garantir un equilibri entre els diferents usos, fomentant la dinamització del barri sense generar saturacions que en perjudiquin la vida quotidiana. 

L’oposició, a favor

La resta de grups del plenari aproven el pas endavant que es farà al Nucli Antic i que consideren, com explica la membre de la CUP Olot Bruna Cañada, un fet clau. Per la banda del PSC, Josep Guix ha remarcat que tot i anar tard alhora de posar en marxa les actuacions, és un pla positiu pel Nucli Antic.

El portaveu d’ERC Olot i alhora líder del nou comissionat del Nucli Antic, Josep Quintana, defineix el projecte com a il·lusionant. Des d’Activem Olot, Jordi Rubio, coincideix amb que es va tard però que és bo actuar al Nucli Antic. I com a darrer partit, Vox veu amb bons ulls el pla segons ha dit el seu portaveu, Daniel Plana.

El calendari més proper

Amb l’aprovació inicial d’aquest dijous, que ha comptat amb el vot a favor de tots els grups municipals excepte el PSC que s’ha abstingut, el document donarà pas a un període d’exposició pública d’un mes, durant el qual es podran presentar al·legacions i es tramitaran els informes necessaris per a la seva aprovació definitiva, prevista en un termini de dos mesos.

Paral·lelament, des de l’Espai Cooperatiu, es posarà en marxa un Punt d’Atenció i Acompanyament, on qualsevol persona interessada podrà resoldre dubtes o rebre assessorament sobre el Pla d’Usos.